محمد ابراهیمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گناباد افزود: امسال 16 میلیارد ریال و سال گذشته 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی ها به این بخش اختصاص یافت که با توجه به حجم و گستردگی کار و پراکندگی روستاهای این شهرستان جوابگوی نیاز موجود نیست.
وی اظهار کرد: 14 روستا در بخشهای کاخک و مرکزی گناباد با تنش آب مواجه هستند و آبرسانی به آنها روزانه با 10 دستگاه تانکر انجام می شود.
وی گفت: سال گذشته 11 هزار و 956 لیتر آب با تانکر برای روستاهای گناباد که با مشکل کمبود آب مواجه بودند، توزیع شد.
ابراهیمی افزود: بارندگی های اواخر سال گذشته و ابتدای امسال نقش چندانی در رفع مشکل کمبود آب منابع آب مناطق روستایی این شهرستان نداشته و با توجه به خشکسالی های بیش از 10 سال گذشته و موقعیت جغرافیایی منطقه کمبود این منابع همچنان جدی است.
وی اظهار کرد: هر متر برداشت آب در نقاط روستایی گناباد موجب پیشروی 40 متر آب شور در سفره های آب زیرمینی این شهرستان می شود.
وی ادامه داد: مجموع حجم مخازن آب برای آبرسانی در مناطق روستایی گناباد 11 هزار مترمکعب است و با کمبود 15 هزار مترمکعب مخزن مواجه هستیم.
ابراهیمی گفت: جدا سازی آب شرب با نصب 130 جایگاه برداشت در 18 روستای گناباد اجرا شده، 76 درصد از مشترکان آب روستایی این شهرستان الگوی مصرف را رعایت می کنند و 26 درصد نیز پر مصرف هستند که بیش از الگوی مصرف آب مصرف می کنند.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری رسمی کشور نقش مهمی در اطلاع رسانی شفاف و بهینه در زمینه های مختلف از جمله موضوعات مرتبط با فرهنگ سازی مصرف آب دارد.
وی اظهار کرد: این رسانه تاکنون با تعامل با دستگاههای اجرایی به خوبی به رسالت خطیر اطلاع رسانی خود عمل کرده است.
هم اکنون 74 روستا با جمعیت 37 هزار و 194 نفر و 19 هزار و 181 مشترک زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
آبرسانی به این روستاها به وسیله 320 کیلومتر شبکه توزیع و 380 کیلومتر خط انتقال آب از طریق 59 حلقه چاه، چشمه و قنات انجام می شود.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.