به گزارش ایرنا، در آیین دومین شب قدر شب نزول قرآن کریم، مردم استان اصفهان همچون سایر هموطنان با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، نیایش و همچنین سر گرفتن قرآن شب زنده داری و از خداوند منان طلب مغفرت کردند.
مردم اصفهان پنجشنبه شب تا بامداد جمعه در شب شهادت امام اول شیعیان حضرت علی(ع) با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا، امامزاده ها در عزای شهادت مولی الموحدین امام علی (ع) سوگواری کردند.
شهرستان های استان اصفهان از چند روز پیش بویژه در شب شهادت امام اول شیعیان یکپارچه سیاهپوش و پرچم های سیاه در سراسر آنها برافراشته شده است.
همچنین مراسم سوگواری شهادت امام اول شیعیان امروز ( جمعه ) در جای جای استان اصفهان ادامه دارد.
نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان شب های قدر نامیده می شوند، از اسرار شب قدر نزول قرآن است و بنابر احادیث و روایات در این شب مقدرات و حوادث یک سال تا شب قدر سال آینده اعم از زندگی، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت بندگان تقدیر می ‌شود.
در قرآن مجید در آیه ‎185سوره بقره آمده است که 'شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن' ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است.
علی بن ابیطالب امام اول شعیان نوزدهم ماه مبارک رمضان به هنگام خواندن نماز صبح در مسجد کوفه توسط عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم مرادی مورد ضربت شمشیر قرار گرفت و روز 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.
گ / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.