به گزارش ایرنا، ' ایرج مظفر ' روز دوشنبه در نشست خبری در عین حال تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای هزینه و خرج نکردن برای یک پروژه نیست بلکه انجام هزینه ای صحیح است که نتایج آن به دیگر پروژه ها نیز برسد.
وی یادآور شد: بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته 2 هزار و 650 میلیارد تومان بود که 2 هزار و 10 میلیارد آن به عنوان پروژه های عمرانی و مابقی برای هزینه های جاری تعریف شد.
معاون عمران شهرداری اصفهان افزود: از مبلغ تخصیص یافته به پروژه های عمرانی، 950 میلیارد تومان بطور خالص برای عمران شهر در نظر گرفته شد که 400 میلیارد آن برای پروژه قطار شهری و 550 میلیارد برای انجام پروژه های عمرانی در مناطق پانزده گانه اصفهان هزینه شد.
وی با بیان اینکه در سال 94 تنها 66 درصد از بودجه شهرداری اصفهان جذب شد، افزود: در سال 95 بودجه مرکزی شهرداری اصفهان بطور 100 درصد جذب شد.
مظفر درباره بدهی شهرداری به پیمانکاران نیز گفت: وجود بدهی شهرداری اصفهان به پیمانکاران را انکار نمی کنیم اما با پرداخت هایی که بصورت نقد و غیر نقد انجام شده شهرداری اصفهان در حال حاضر کمترین بدهی را به پیمانکاران دارد.
معاون عمران شهرداری اصفهان بااشاره به زمان بَر و هزینه بَر بودن پروژه های عمرانی بزرگ شهر اصفهان گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی که انجام شده یا در حال انجام است شامل چندین پروژه است که در قالب یک پروژه شاخص تعریف شده است.
وی افزود: به عنوان مثال پروژه بزرگ میدان استقلال شامل 12 پروژه و پروژه بزرگ سالن نمایشگاه ها نیز در شامل 16 پروژه است که هریک در قالب یک پروژه در حال پیگیری و اجراست.
مظفر از پیشرفت 65 درصدی پروژه سالن همایش ها خبر داد و گفت: برآورد اولیه برای این پروژه در سال 90، 450 میلیارد تومان بود که به دلیل محقق نشدن 100 میلیارد از طرف دولت وقت، شهرداری با خرید 60درصد از سهام شرکت نمایشگاه ها این پروژه را به پیش بُرد.
وی افزود: شهرداری اصفهان با اختصاص 10 درصد از بودجه عمرانی خود به پروژه سالن همایش ها زمینه پیشرفت 65 درصدی این طرح را فراهم کرد.
مظفر اولویت نخست شهرداری اصفهان در سال جاری را توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان اعلام کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون جمع آوری آب های سطحی در زمان بارش نزولات آسمانی، گفت: شهرداری اصفهان با راه اندازی کمیته احیای مادی های اصفهان در سازمان پارک ها و فضای سبز به دنبال این است تا با احیای مادی ها و ایجاد کانال در مکان های مستعد، از آب گرفتگی معابر شهر اصفهان جلوگیری کند.
مظفر افزود: شهرداری اصفهان با احداث کانالهای مشرف به رودخانه در جنوب این شهر همچنین احیای مادی ها در قسمت مرکزی شهر و احداث چاه در مناطق شمالی شهر برای جمع آوری آب های سطحی اقدام کرده است.
ت/7153 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.