به گزارش ایرنا، طرفه معاون عمرانی استانداری اصفهان روز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان در سالن شهروند نجف آباد افزود: اصلاح مدیریت شهرداری ها باعث موفقیت بیشتر آنها در خدمت رسانی به مردم می شود.
وی گفت: هم اکنون در استان اصفهان 625 عضو شورا داریم در حالی که بر اساس مقررات جدید، در انتخابات آینده 580 نفر عضو شورا خواهیم داشت.
معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از اهداف شوراهای شهر و روستا هدفگذاری در بخش مدیریت شهری و توجه به مسائل زیست محیطی، مدیریت بهینه آب، پسماند شهری و پساب آب مورد نیاز فضاهای سبز است.
وی گفت: با توجه به اینکه 65 درصد از جمعیت در هسته مرکزی استان و در مجاورت صنایع بزرگ وکوچک قرار گرفته اند، ضرورت توجه جدی به وضعیت آلودگی هوا و سالم سازی آن مورد توجه مدیریت استان است.
معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: کنترل مصرف صنایع و نیروگاه ها، مدیریت توسعه فضای سبز، کنترل صنایع آلاینده و استفاده از سوخت مناسب باعث افزایش روزهای سالم در استان شده، بطوری که تعداد روزهای سالم در مرکز استان در سال 95 نسبت به سال 93 به سه برابر رسیده است.
وی تاکید کرد: استان اصفهان جزو استان های پیشرو در زمینه پسماند است و در حال حاضر هفت سازمان پسماند در استان فعالیت دارد.
وی در باره توسعه ریلی استان نیز گفت: در استان اصفهان 220 کیلومتر خط ریلی مصوب وجود دارد که 60 کیلومتر آن مربوط به شهر اصفهان و 160 کیلومتر دیگر مربوط به شهرهای نجف آباد، مبارکه، بهارستان، فلاورجان و شاهین شهر است.
همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان، همزمان با روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاها با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، نمایندگان مجلس، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان و با هدف تشریح اقدامات انجام شده و بررسی مشکلات شوراها در سالن همایش شهرداری نجف آباد برگزار شد.
در تقویم رسمی کشور، روز نهم اردیبهشت بعنوان روز شوراها نامیده شده است.
استان اصفهان در مرکز کشور با وسعت 105 هزار و 937 کیلومتر مربع دارای 107 شهر و بیش از یکهزار و 700 روستا و آبادی است.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

پ/غ.ک/6027/8114 انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.