الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** عدم انصراف میرسلیم از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته قرار داشت. در حالیکه به گفته برخی منابع خبری، حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای با انصراف سید مصطفی میرسلیم از نامزدی در انتخابات و حمایت از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی موافقت کرده بود، میرسلیم روز پنجشنبه اعلام کرد که از صحنه انتخابات انصراف ندادم و تا آخر در صحنه انتخابات حاضر خواهم بود.
*** دیدار یکی از خواننده های زیر زمینی با یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از پر مخاطب ترین اخبار در شبکه های اجتماعی بود. این دیدار که فیلم مربوط به آن نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده، واکنش ها و گمانه زنی های بسیاری را بهمراه داشته است. خبری نیز در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر انتقاد شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان از این دیدار منتشر شد اما به گفته برخی منابع خبری، شریعتمداری گفته است که من درباره این دیدار اظهار نظری نکرده ام.
*** افتتاح جشنواره کن توسط اصغر فرهادی نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. این کارگردان شهیر ایرانی با سخنانی کوتاه هفتادمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن را روز چهارشنبه افتتاح کرد. فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی سال گذشته دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) را از جشنواره معتبر کن را کسب کرد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** پایان مهلت قانونی تبلیغات انتخابات و حضور گسترده طرفداران نامزدهای مختلف در شهرهای استان از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. مهلت قانونی تبلیغات انتخابات ساعت هشت صبح پنجشنبه به پایان رسید. طرفداران نامزدهای مختلف ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پاسی از بامداد پنجشنبه با حضور در خیابان ها و میادین شهرها به تبلیغ برای نامزدهای مورد حمایت خود پرداختند.
*** تکذیب تعطیلی کارخانه پلی اکریل از سوی وزیر کار نیز دیگر خبر مورد توجه بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، روند رسیدگی به وضعیت تولید و اشتغال در کارخانه پلی‌اکریل اصفهان را توضیح داد و تاکید کرد که این کارخانه، تعطیل نشده است. در این نامه آمده است: «همانگونه که مستحضرید شرکت پلی‌اکریل اصفهان که صددرصد مالکیت آن متعلق به بخش خصوصی است، صرفا به دلیل فوت مالک وقت در کشور آلمان و فقدان مالک جدید یا نماینده قانونی وی، دچار مسائل و مشکلات کارگری از جمله به تعویق افتادن پرداخت حقوق پرسنل به مدت 9 ماه و نیز خروج از کار بخشی از پرسنل شده است.»
به گفته ربیعی دستور پرداخت حقوق معوقه کارکنان آن شرکت که حدود 2380 نفر می‌باشند حداکثر تا پایان اردیبهشت 96 صادر شده است. علاوه بر این، با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، یک هزار نفر از پرسنل مربوطه تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند. الباقی پرسنل (1380 نفر) بدون خروج یا ترک کار، تا به امروز مشغول تعمیرات و آماده‌سازی کامل کارخانه برای راه اندازی فاز اول خط تولید از ابتدای خردادماه سال جاری می‌باشند. به گفته ربیعی پیش‌بینی می شود فاز دوم شرکت مزبور از اول مرداد سالجاری فعال و همه هزار نفر مقرری‌بگیران فعلی بیمه بیکاری این شرکت نیز از اول همان ماه مجدد مشعول به کار شوند. بر اساس گزارش های دریافتی نیز در چند روز گذشته مقرری بیمه بیکاری 2 ماه فروردین و اردیبهشت برای حدود یکهزار تن از کارکنان کارخانه پلی اکریل پرداخت شده است.
گ/301/ 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.