الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** سخنرانی روحانی و رئیسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مشهد در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. حسن روحانی در جمع مردم در ورزشگاه تختی مشهد گفت: اختیار کشور در دست ملت ایران است در حالی که برخی ها فکر می کنند همه اختیارات در دست آنهاست. وی افزود: ما یک دولت، یک رهبر و یک قانون اساسی داریم و در هر شهر رهبر جداگانه نمی خواهیم. وی گفت: شما که این همه منابع مالی و همه نهادهای مشهد را گرفتید برای حاشیه نشین ها چه کردید.
ابراهیم رئیسی نیز در جمع مردم در میدان شهدای مشهد گفت: دولت باید پاسخ دهد به چه دلیلی چهار سال اقتصاد، امکانات و نیروی انسانی این کشور را معطل گذاشته است. وی افزود: دولت باید پاسخگوی مشکلات باشد، مگر 4 سال پیش نگفتید «بازار ایران نباید مملو از اجناس چینی باشد» پس چرا بازار ما در دست چینی هاست.
*** اعلام انصراف جهانگیری از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نیز از مهمترین اخبار مورد توجه در 24 ساعت گذشته بود. اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در همایش بزرگ اصلاح طلبان شیراز، کناره گیری خود از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را به نفع حسن روحانی اعلام کرد.
*** اعلام حمایت یکی از خواننده های زیر زمینی کشور از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این خبر واکنش های بسیاری را در بین طرفداران این نامزد و همچنین نامزدهای دیگر بهمراه داشته است.
*** چگونگی تعطیلی مدارس در روز شنبه 30 اردیبهشت نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.به گفته برخی منابع خبری، تصمیم گیری در باره تعطیلی مدارس در فردای روز انتخابات بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش هر استان است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** پنج برابر تعداد گردشگران خارجی در اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان، در سال 91 حدود 65 هزار گردشگر خارجی از استان بازدید کردند که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این آمار به 325 هزار گردشگر خارجی در سال 95 افزایش یافت.گردشگران خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا رتبه‌های اولیه ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان را در یک ماه اخیر به‌ خود اختصاص داده‌ اند.
*** آتش گرفتن تعدادی از درختان در بزرگراه آقابابایی اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.به گفته برخی از منابع خبری به نقل از روابط عمومی آتش نشانی اصفهان، دود خودروها و گرمی هوا منجر به آتش سوزی فضای سبز در حاشیه این بزرگراه در عصر روز سه شنبه شد.
***اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در باره سند 2030 نیز دیگر خبر مورد توجه بود. قائدیها گفت: تمام مبانی درسی در داخل کشور بر اساس مبانی قرآنی و دینی تنظیم شده و شایعات منتشره نسبت به سند 2030 برای سوء استفاده سیاسی است. با رد شایعه انتشار و توزیع کتابی با عنوان 'لک لکی در کار نیست' افزود: کتابی با این نام نه موجودیتی دارد، نه اجازه چاپ گرفته و نه در نمایشگاه کتاب و یا در آموزش و پرورش توزیع شده است.
گ/301/6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.