به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: آقایان نامزدها، ما مسلمان هستیم و رفتار مسلمان باید صحیح باشد و صحیح سخن بگوید تا به هدفش برسد نه اینکه برای رسیدن به هدف، به دروغ متوسل شود.
امام جمعه اصفهان اظهارکرد: به همه نامزدهای محترم عرض می‌ کنم اگر هدف صحیح دارند، راه صحیح را برای رسیدن به آن انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: چگونه یک مسلمان چیزی را که یقین دارد دروغ است با قاطعیت بیان می‌ کند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کجای دین گفته که مسلمانان باید وسط پیاده‌ رو بین زن و مرد دیوار بکشند، افزود: مگر چنین چیزی ممکن است که یک نامزد انتخاباتی آن را به دور از واقعیت مطرح می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز لغو قانون کاپیتالاسیون در اردیبهشت 58 و حکم تاریخی تحریم تنباکو، خاطر نشان کرد: در سال 42 مجلس مصوبه‌ ای را تصویب کرد که طی آن مستشاران آمریکایی در ایران در صورت تخلف می توانند مصونیت قضایی داشته باشند.
وی افزود: در همین زمان فریاد امام (ره) بر سر شاه و آمریکا بلند شد و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب این مصوبه لغو شد.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: تحریم تنباکو که توسط یک مرجع تقلید و رهبر دینی صادر شد نشان داد که دین به مردم ایران قدرت داده است زیرا بر اساس قانون تنباکو، انگلیس می‌خواست منافع ملی ما را به سود خود تغییر دهد اما توسط علمای آن زمان، به هدفشان نرسیدند.
آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از خطبه ها، حادثه معدن آزادشهر در گلستان را به خانواده های جان باختگان تسلیت گفت و افزود: امید است مسئولان ذیربط توفیق پیدا کنند و عزیزان معدنچی را بهتر از پیش دریابند.
ت/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.