به گزارش ایرنا، سید علاء قریشی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های بیابان زدایی شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پدیده ریزگرد بعنوان مشکل اساسی و مشترک دو کشور ایران و عراق به دلیل اکوسیستم مشابه به معضلی تبدیل شده است که با تبادل ایده ها‌ و راهکارها باید حل شود.
وی با اشاره به طرح های متعدد بیابان زدایی در آران و بیدگل بیان کرد: از دیدن این طرح ها و نحوه اجرای فنی آن بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.
وی ادامه داد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در این منطقه ها با توجه به گرمای بی سابقه و خشکسالی کاری دشوار به نظر می آید که تلاش اهالی کویر در این زمینه ستودنی است.
قریشی افزود: زمانی که مشاهده می شود تپه های ماسه ای به طول 100 کیلومتر مهار می شود، این نوع مهار سوژه مناسبی است که در طرح های مشترک تحقیقاتی همکاری های اساسی را هر چه زودتر شروع کنیم.
نمایندگان و کارشناسان سه قاره جهان از ایتالیا، عراق، آلمان و غنا به همراه مدیرکل دفتر بیابان سازمان مراتع و جنگل ها و مقام های استانی عصر امروز با حضور در شهرستان آران و بیدگل از طرح های بیابانزدایی این شهرستان بازدید کردند.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ که حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را به خود اختصاص داده در 200 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.