غلامرضا بابایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ازمجموعه پنج برنامه راهبردی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ، این اداره کل در چهار برنامه مدیریت جامع منابع طبیعی،حفاظت مشارکتی، پیشگیری از حریق، ایجاد تشکلها و صندوق حمایت از منابع طبیعی موفق به دریافت رتبه نخست شد.
وی،اجرای 12 طرح در حوزه جنگل و مرتعداری با مشارکت صندوق حمایت از منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری را از دستاوردهای این اداره کل در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت:کشت و توسعه گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی در سطح 2هزار هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی تمامی شهرستان ها از جمله این طرحهاست.
به گفته وی، به منظور مقابله با فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی و همچنین مقابله با خشکسالی های اخیر و جلوگیری از هدر رفت آب، اجرای طرح های جنگلکاری اقتصادی و همچنین کشت گیاهان دارویی و مثمر در دولت یازدهم اجرایی شده است.
بابایی، از کاهش 40درصدی آتش سوزی ها در سطح مراتع و جنگل های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایرنا، جنگل های چهارمحال وبختیاری با وسعتی معادل 307 هزار هکتار 18٫5 درصد مساحت این استان و 2٫5 درصد مساحت جنگل های کشور را به خود اختصاص داده است و این استان جزو استان های جنگل خیز کشور در مناطق زاگرس نشین به شمار می رود.
مراتع چهارمحال و بختیاری نیز یک میلیون و 93 هزار هکتار از وسعت این استان را شامل می شود که طبق این آمار 86.6 درصد از مساحت این استان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.
6199/2097

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.