به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور صبح روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ازبزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در جرقویه اصفهان، هزینه بهره برداری از این طرحها را 10.5 هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود 50 درصد از این طرحها با مشارکت بخش خصوصی، 28 درصد بخش شهرداری و نهادهای عمومی و حدود 22 درصد با حمایت دولت اجرا شده است.
زرگرپور گفت: در حالی استان اصفهان را استان برخوردار می‌ دانند که در رده تخصیص اعتبارات یکی مانده به آخر در میان استان‌های کشور هستیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق، اظهارکرد: 10 درصد مساحت دنیا کویر است و ایران 20 درصد مناطق کویری دارد و 30 درصد وسعت استان اصفهان از مناطق کویری تشکیل شده و این نشانگر توانایی این استان برای استفاده از این موهبت الهی است.
وی خاطرنشان کرد: پس از برجام در استان اصفهان 3.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی انجام شد و این جوابی است برای کسانی که منتقد برجام هستند.
فرمانداراصفهان نیز دراین مراسم با اشاره به محرومیت 6 بخش از شهرستان اصفهان، اظهارکرد: برنامه‌های زیادی برای رفع محرومیت در این مناطق وجود دارد، اما بازهم باید در این بخشها سرمایه گذاری مناسب انجام گیرد.
احمد رضوانی با اشاره به حمایت از کشاورزان مناطق شرقی اصفهان افزود: دولت تلاش زیادی برای حمایت از این قشر از جامعه داشته است.
وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه خورشیدی جرقویه تصریح کرد: دراین مناطق ازاستان می توان نیروگاه‌های زیادی راه اندازی کرد، زیرا این خطه از ظرفیت زیادی برای تولید برق از انرژی خورشیدی برخوردار است.
نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق صبح پنجشنبه با حضور وزیر نیرو در بخش جرقویه سفلی در 65 کیلومتری جنوب شرق مرکز استان اصفهان به بهره برداری رسید.
این نیروگاه با هزینه ای بالغ بر 550 میلیارد ریال در طول هفت ماه، با سرمایه گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت یک شرکت یونانی احداث شده است.
این نیروگاه از 39 هزار صفحه خورشیدی با ابعاد 65.1 در 98 سانتیمتر تشکیل شده که در مساحتی بالغ بر 20 هکتار نصب شده است.
تولید برق این نیروگاه با خط اختصاصی بطول 5.3 کیلومتر به پست 63 کیلو ولت جرقویه متصل شده و با عقد قراردادی 20 ساله کل برق تولیدی این مجموعه به سازمان انرژی های نو (سانا) بصورت تضمینی فروخته شده است.
برای ساخت نیروگاه یاد شده 30 درصد از توان و تولید داخلی استفاده شده و قرار است در طرح توسعه آن از ظرفیت های داخلی استفاده شود.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.