عباس شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت فروش صنایع دستی اظهار داشت: در نوروز امسال آمار فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته کاهش داشت و مسافران نوروزی اکثراً صنایع دستی ارزان قیمت را خریداری کردند و کالاهای گران قیمت و کارهای هنری کمتر به فروش رسید.

وی پیرامون راهکار تشویق مردم برای خرید و حمایت از صنایع‌دستی گفت: تشویق مردم برای خرید و حمایت از صنایع دستی از طریق رسانه‌های نوشتاری خوب است اما رسانه‌های گفتاری و دیداری و به‌ویژه صداوسیما می‌تواند تأثیر بیشتری در این تشویق همگانی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سال 88 مبنی بر عدم فروش صنایع دستی خارجی بیان کرد:  در سال 88 مصوبه‌ای از دولت وقت گرفتیم که منع فروش صنایع دستی خارجی را اعلام کردیم و ما تنها در اصفهان این مصوبه را پیاده کردیم.

وی ادامه داد: قبل از اجرای این مصوبه و در سال‌های قبل حدود 7 هزار تولیدکننده در اصفهان داشتیم اما بعد از اینکه جلوی فروش کالای خارجی گرفته شده حدود 40 هزار تولیدکننده در اصفهان فعال شدند.

وی تصریح کرد: اگر مدیریت صنایع دستی به صورت مستقل به معاونت صنایع‌دستی میراث فرهنگی واگذار شود و این مصوبه هیئت دولت به طور کامل در کل کشور به صورت جدی پیگیری شود، جلوی فروش صنایع دستی خارجی که 90 درصد آن از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود، گرفته می‌شود و از سویی دیگر تولیدکنندگان با انگیزه بیشتری به تولید آثار هنری و دستی خود می‌پردازند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618220
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.