عباس شیردل، درارتباط با فروش صنایع دستی در نوروز ۹۶ اظهار داشت: با وجود استقبال خوب مسافران نوروزی از سفر به استان اصفهان، امسال نسبت به سال گذشته با استقبال خوبی از سوی گردشگران برای خرید صنایع دستی روبرو نبودیم.

وی افزود: هنوز در حال تهیه آمار فروش صنایع دستی نوروز امسال هستیم اما به طور کلی نسبت به نوروز سال گذشته شاهد کاهش فروش صنایع دستی بودیم که دلیل اصلی آن کاهش توان اقتصادی خانواده ها ارزیابی می‌شود.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: امسال به دلیل تبلیغات تلویزیونی در ارتباط با فواید ظروف مسی، این ظروف که به طور معمول قلمزنی نیز بر روی انها انجام می‌شود فروش مناسبی داشت.

وی ادامه داد: به طور معمول هر سال انواع ظروف میناکاری، پارچه قلمکار و ترمه از جمله صنایع دستی اصفهان است که با استقبال خوبی از سوی مسافران نوروزی روبرو می شود و از جمله پرفروش‌ترین محصولات است.

شیردل با بیان اینکه با همکاری اداره اصناف استان اصفهان صنایع دستی قاچاق و خارجی در میدان نقش جهان وجود نداشت، بیان داشت: بازرسی اصناف از ۱۰ روز زودتر از عید نوروز در میدان امام اصفهان مستقر و کالاهای خارجی و قاچاق جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: برخی کالاهای خارجی که اغلب آنها به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود در فروشگاه‌های اطراف میدان امام (ره) و تحت پوشش اتحادیه‌های دیگر مانند خرازی فروش‌ها ارائه می‌شود که ضربه‌ای برای صنایع دستی اصفهان است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610460
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.