به گزارش ایرنا، رسول زرگرپورشامگاه شنبه در آیین افتتاح نخستین پردیس سینمایی اصفهان اظهار کرد: اصفهان استانی با پیشینه 10 هزار ساله است و یکی از 10 کشور دیدنی دنیاست که چهار دوره پایتخت ایران بوده و امروز نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ابران اسلامی است.
وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ و هنر در استان اصفهان تصریح کرد: ما اکنون 33 سالن 10 هزار صندلی سینما داریم که تا پایان این دولت هشت سالن اضافه می‌شود.
زرگرپور با بیان اینکه استانداری اصفهان در زمینه توسعه فرهنگ و هنر استان از تمامی ظرفیت های خود استفاده می کند، گفت: اصفهان جایگاه و خاستگاه هنر است و لذا باید بازسازی و احیای فضاهای فرهنگی، هنری و سینمایی با قدرت انجام شود.
شهرداراصفهان نیز در این آیین گفت: با پیگیری های صورت گرفته جشنواره فیلم کودک به اصفهان باز می گردد و در تیرماه اصفهان برگزارمی شود.
مهدی جمالی نژاد افزود: شهروند مداری، انعطاف پذیری، کارآمدی، شفافیت، مدیریت دانش، نداشتن تمرکز و مشارکت مردم و دولت از مهمترین ویژگی های معماری حاکمیت نوین است.
وی با اشاره به نقش مشارکت مردم، دولت و سایر دستگاه ها افزود: امروز ارتباط و مشارکت تنگاتنگی بین مسئولان استان، شهر، مردم، هنرمندان و رسانه ها برای رفع مشکلات مردم و رشد استان و شهر بوجود آمده است و می توان گفت دوره طلایی اصفهان در حال رقم خوردن است.
شهردار اصفهان افزود: امروز مدیریت شهری در کنار توجه به مسائل نرم افزاری شهر در سه حوزه توسعه دانش، گردشگری و هنر، مسائل سخت افزاری شهر را به جدیت دنبال می کند.
وی با بیان اینکه پروژه های شهری اصفهان به دو بخش محله محور و پروژه های کلان تقسیم بندی می شود، افزود: پروژه های محله محور استان در 20 محله و 15 منطقه شهر در حال پیگری است و این میزان در یک سال و نیم گذشته از 370 پروژه به یک هزار و 1802 پروژه رسیده است که رشد 2.5 برابری را نشان می دهد.
شهردار اصفهان سه پروژه سالن اجلاس سران، میدان امام علی (ع) و قطار شهری را سه پروژه کلان شهراصفهان دانست وافزود: سالن اجلاس سران درسال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: مرحله اول و دوم میدان امام علی (ع) مورد بهره برداری قرارگرفته است ومراحل بعدی آن نیز به صورت جدی در حال پیگیری است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه مرحله سوم قطار شهری تا 2-3 ماه دیگر آغاز به کار می کند، افزود: در کنار راه اندازی فازهای مختلف خط اول، ایجاد خطوط 2، 3 و 4، شروع شده است.
وی همچنین راه اندازی پردیس اصفهان، پردیس هنر به فضاهایی برای اجرای برنامه های هنری، احیای دولت خانه صفوی، ایجاد دو پارک جدید در شهر، احداث چهار پردیس در مناطق مختلف شهر و راه اندازی 44 خیابان در سال گذشته در سطح شهر را از دیگر برنامه های مدیریت شهری دانست.
جمالی نژاد گفت: اصفهان در یک سال گذشته عنوان هایی چون شهر خلاق، شهر دوستدار کودک و ثبت صنایع دستی را از آن خود کرده است.
وی اضافه کرد: امکان اشتغالزایی در عرصه های فرهنگ و هنر بیش از صنایع سخت است ولی از نظر محتوایی باید محتوای مناسب به جامعه تزریق کند.
پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان شامگاه شنبه با حضور مشاور ارشد سازمان سینمایی کشور، جمعی از مسئولان و هنرمندان استان و کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
برای ساخت و تجهیز این پردیس سینمایی اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 هزار میلیون تومان هزینه شده است که با مشارکت شهرداری اصفهان، حوزه هنری، موسسه سینمایی بهمن سبز، سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر تامین اعتبار شده است.
/7134/پ / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.