به گزارش ایرنا، مهسا آستانه روز شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی داناب در کانون الزهرا (س) کاشان اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های پی در پی در چند سال گذشته فرهنگ ‌سازی برای مدیریت مصرف آب بسیار ضرورت است.
وی آگاهی دادن به مردم را بیسار خوب دانست و گفت: در اطلاع رسانی کردن باید با عمل خودمان دیگران را از خطر آگاه سازیم.
وی تاکید کرد: جشنواره طرح داناب با هدف تبیین نقش دانش آموزان در حفاظت از منابع آب و مشارکت فعال آنها برای استفاده درست از منابع طبیعی و ضرورت رعایت فرهنگ مصرف بهینه برگزار می شود.
آستانه اظهار کرد: با اجرای این جشنواره 189 هزار و 402 نفر از دانش آموزان استان اصفهان مشارکت داشتند که از این تعداد 2 هزار اثر در قالب های داستان، عکس، نقاشی، وبلاگ، محتوای الکترونیک، نشریه دیواری و مقاله به مرحله استانی راه پیدا کردند.
کارشناس طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان اصفهان افزود: در مرحله استانی نیز 88 اثر به عنوان رتبه های برتر معرفش شدند 41 دانش آموز رتبه نخست، 24نفر مقام دوم و 23 دانش آموز نیز تبه سوم را کسب کردند.
به گفته وی، در ارزیابی رابطان و کارشناسان مسئولان منطقه های مجری طرح داناب، هشت رابط و هشت کارشناس مسئول، مقام اول 21 رابط و 21 کارشناس مسئول رتبه دوم و 10 رابط و 100 کارشناس مسئول نیز مقام سوم جشنواره را به دست آوردند.
آستانه یادآور شد: آموزش و پرورش کاشان رتبه برتر و در بخش دانش آموزی نیز زهرا شایان نژاد مقام نخست، فاطمه اربابی و فاطمه قربانی رتبه های دوم، پوریا خامه چیان، علیرضا غیاثیان، علی مازوچی و زهرا کمالی فر موفق به کسب مقام سوم شدند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این نشست گفت: جامعه هنوز واقعیت مشکلات ناشی از کمبود آب را باور نکرده‌است و نوجوانان و دانش آموزان باید این تهدید جدی را در همه جا و به هر روشی که می توانین به دیگران یادآوری کنند.
محمود خدمتی افزود: باید باور کنیم که بحران آب، یک تهدید همگانی در کشور ما به ویژه در مناطق خشک کویری است و باید راهکارهای حفظ منابع آب پیدا کنیم و نگذاریم جامعه بشری با نابودی روبه‌رو شود.
وی افزود: دانش‌آموزان امروز به عنوان مدیران و شهروندان آینده جامعه باید اهمیت مصرف بهینه آب و سایر منابع طبیعی را یاد گرفته و مطابق آن زندگی کنند.
خدمتی یادآور شد: متاسفانه الگوی مصرف ما صحیح نیست به‌گونه‌ای که مصرف آب در زمان مسواک‌زدن21 برابر کشورهای غربی است و برای استحمام و شست‌وشوی ظروف نیز به ترتیب 6 و 7 برابر هدررفت آب داریم.
طرح داناب با مشارکت سه جانبه آب منطقه‌ای استان، آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب کاشان اجرا شدکه200 نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان فعالیت داشتند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.