به گزارش روزجمعه اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان مهدی جمالی نژاد در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور افزود: با خواهر خواندگی اصفهان و سنگاپور و ایجاد دیپلماسی شهری می‌تواند به توسعه روابط دو کشور ایران و سنگاپور در دیگر بخش‌ها نیز کمک کرد.
وی، گفت: در واقع دیپلماسی شهری پیش زمینه‌ای برای دیپلماسی‌های رسمی بین دو کشور است.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه اصفهان بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین کلانشهر از بین هشت کلانشهر ایران است، اظهار داشت: این شهر یکی از خاص‌ترین شهرهای جهان است و به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد با ۱۵ شهر بزرگ جهان عقد خواهر خواندگی بسته است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان در همه شهرهای خواهر خوانده هفته فرهنگی برگزار کرده و هفته فرهنگی شهرهای خواهر خوانده نیز در این شهر برگزار شده است، اضافه کرد: می‌توان گفت فرهنگ و تبادلات فرهنگی بهترین ابزار برای ارتباط بین مردمان کشورهاست .
محمد مالکی عثمان وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور و هیات همراه، 15 فروردین وارد تهران شد و پس از دیدار با مقام های کشورمان، روز گذشته به اصفهان سفر کرد و امروز این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.
جمهوری سَنگاپور، کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور و جمعیت پنج میلیون تَن است که کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا بشمار می آید.
سنگاپور، کشوری ثروتمند و مدرن است و اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌، به نحوی که چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیاست.
صنعت گردشگری، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد.
جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور در بین جهانگردان است.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی *** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.