به گزارش ایرنا، مسئولان رسانه ها، خبرنگاران و مدیران روابط عمومی شهری اصفهان به یاد شهید عرصه روابط عمومی و رسانه ' شهید محسن خزایی' در آیین درختکاری 115 نهال در عرصه بیایانی حاشیه شرقی شهر اصفهان در جوار محدوده کارگاهی نمایشگاه بین المللی کاشتند.
شهردار اصفهان در این آیین گفت: اهل رسانه در پیشبرد فرهنگ عمومی از جمله ارتقای فرهنگ درختکاری و حفظ فضای سبز نقشی تعیین کننده دارند.
مهدی جمالی نژاد افزود: اگر هر شهروند خود را یک شهردار بداند و در الگوی رفتار شهروندی خود این مهم را پیاده کند، خواهیم دید که شهر دیگر نیازی به حفاظت و پاکسازی ندارد.
وی از برگزاری آیین پاکسازی شهر اصفهان با همراهی و مشارکت مردم در روز جمعه 27 اسفندماه سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از ' نمودار نهضت اهدای نهال' رونمایی شد.
کلانشهر اصفهان به عنوان یکی از قطب های گردشگری و زیبا شهرهای جهان دارای بیش از ۵هزار و ۳۰۰ هکتار فضای سبز است که ۳ هزار و ۶۰۰هکتار آن در اختیار شهرداری قرار دارد.
آمار کل درختان موجود در کلانشهر اصفهان به سه میلیون و 560 هزار اصله می رسد که 360 هزار اصله آن در سال 95 کاشته شده است.
تعداد درختان کاشته شده توسط شهرداری های مناطق 15گانه کلانشهر اصفهان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۸هزار و ۹۵۵ اصله است که از این تعداد ۶۸هزار و ۴۸۰ نهال در هفته درخت کاری کاشته شده است.
سرانه فضای سبز شهر اصفهان برای جمعیت ۲ میلیون و 100 هزار نفری این شهر ۲۵.۲ متر مربع است.
توسعه فضای سبز سطحی اصفهان تا پایان دی امسال ۴۰هکتار ، توسعه فضای سبز تفرجگاهی ۷هکتار و توسعه حجمی اصفهان ۳۰هکتار بوده است.
مساحت فضای سبز تحت پوشش آبیاری تحت فشار ۱۹۰۰ هکتار است که هزار و 300 هکتار آن در اراضی حاشیه ای و ۶۰۰ هکتار آن در اراضی شهری قرار دارد.
از مجموع مساحت فضای سبز قابل آبیاری،۸۰ درصد به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز است.
گ/7153 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.