به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان افزود: نوروز امسال با کمیت قابل قبولی در ابعاد مختلف روبرو بودیم و باید سال آینده نیز این درصد رشد را در ابعاد مختلف مد نظر قرار دهیم.
وی اضافه کرد: طبق نظرسنجی صورت گرفته، مسافران نوروزی از نحوه برنامه ریزی ها و تخصیص امکانات از نظر کیفی و کمی رضایت داشتند.
زرگرپور افزود: امنیت و آرامش بسیار خوبی در این مدت برای مسافران فراهم شد و میزان سرقت ها در داخل شهر، کاهش قابل توجهی داشت.
وی به کاهش میزان تصادف ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 40 درصد از بار و 20 درصد مسافران کشور از شریان های این استان عبور می کنند میزان خسارت جانی کمتر بود که نشان از بالا رفتن کیفیت و تاثیر نصب دوربین های ثبت تخلف در سطح بزرگراه ها بود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته خدمات نرم افزاری افزایش یافته است، افزود: باید هر سال افزایش کیفیت را در برنامه های خود مطمح نظر قرار دهیم.
وی به مشکل پارکینگ در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان نیز اشاره و تاکید کرد: باید این موضوع در کمیته حمل و نقل و ترافیک بررسی شود.
استاندار اصفهان در باره اجرای برخی از برنامه ها که باعث مشکلات ترافیکی می شود نیز گفت: باید دستگاه های اجرایی برنامه هایی را طراحی کنند که از تجمیع و ترافیک در سطح شهر خودداری شود و پیوست ترافیکی طرح ها مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دوسوم برنامه های نوروزی در کلانشهر اصفهان و یک سوم در بقیه شهرهای استان انجام می شود، گفت: باید در برنامه ریزی های آینده بر روی دیگر نقاط نیز تمرکز صورت گیرد.
بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، بازدید و اقامت مسافران نوروز، امسال در این استان نسبت به نوروز سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
افزون بر پنج میلیون و 300 هزار بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان در نوروز امسال ثبت شد.
همچنین در این مدت افزون بر 2 میلیون و 805 هزار مسافر نوروزی در این استان و در اماکن گوناگون مانند هتل ها، مهمانپذیرها و دیگر اماکن اقامت داشتند.
میدان تاریخی امام(نقش جهان)، باغ فین کاشان و مجموعه کاخ موزه چهلستون اصفهان به ترتیب بیشترین بازدید روزانه را در بین مجموعه های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان به خود اختصاص دادند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
ت/3011/6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.