به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حمیدرضا مومنیان بعد از ظهر امروز در دومین همایش سالانه انجمن فرهنگی ادبی طنزپردازان کاشان ضمن تبریک به مناسبت عید نوروز اظهار داشت: موضوع طنز و حوزه طنز یکی از جدی ترین نیازهای جامعه امروز ماست.

فرماندار کاشان افزود: امروز جامعه درگیر بسیاری از مسائل و مشکلات است در حالی که برخی افراد حوزه طنز را به عنوان شوخی و یا به عنوان یک سوپاپ اطمینان به جهت کاستن از شدت مسائل در نظر می‌گیرند اما جدی ترین موضوعات در حوزه فرهنگی طنز است.

معاون استاندار اصفهان ضمن اشاره به برخی توانمندی‌های طنز خاطرنشان کرد: طنز می‌تواند موج آفرین باشد و کارکردهای بسیار زیادی دارد در حالی که جای خالی آن در جامعه امروز بیش از پیش جای حس می‌شود.

مومنیان با بیان اینکه سعی شده است، طی چند سال اخیر غنای فرهنگی افزایش پیدا کند، تصریح کرد: آنچه که در کاشان طی دو الی سه سال گذشته اتفاق افتاده ‌نشان دهنده ارتقاء سطح فرهنگی در کاشان است و کنگره محتشم کاشانی، کنگره ملک الشعرای بهار و برپایی نمایشگاه سراسری کتاب گواه این مطلب است.

وی ابراز داشت: لازم است که مردم با وجود امنیت در کنار یکدیگر باشند و این همنشینی همراه با سرور و شادی باشد و یکی از راهکارهای آن ورود به حوزه طنز است زیرا طنز و شادی باعث می‌شود تا تحمل انسان‌ها نسبت به مشکلات افزایش پیدا کند و نقد آثار ادبی از طریق طنز را یکی از شاخه‌های حوزه طنز است.

امیرحسین مدنی نیز در این مراسم ضمن اشاره به تعریف لغوی و اصطلاحی طنز و قلمرهای آن اظهار داشت: در معنای لغوی طنز نوعی طعنه زدن و خورده گیری و یا انتقاد کردن و مسخره کردن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان با بیان اینکه طنز اجتماع هنری نقیضین و ضدین است، افزود: از مراحل طنز ابتدا نشاندن خنده بر روی چهره مخاطب است و مرحله دوم بیدار کردن قوه تخیل و سپس بیدار کردن قوه تفکر مخاطب است تا به نتیجه و ثمر برسد.

مدنی هدف از طنز موفق را کاستن درد و رنج روحی و معنوی طنزپرداز دانست و خاطرنشان کرد: بیداری و آگاهی مخاطب و جامعه از دیگر اهداف طنز و قلمرو اصلی طنز نیز درون مایه انتقاد است.

به گزارش تسنیم، انجمن فرهنگی ادبی طنزپردازان کاشان با هدف طنز شهروندی و مدیر عاملی هانی زاهدی تاسیس شده و هر هفته سه شنبه شب‌ها جلسات شعرخوانی طنز خود را با حضور طنزپردازان کاشانی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605488
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.