به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب در سال 95 با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و با بیان اینکه دید و بازدید با بزرگترها و دستگیری از ضعفا و مستمندان جامعه جزو عبادت هاست، تاکید کرد: باید مراقب باشیم که آداب و رسوم شرک آلود به اعمال عید نوروز ما وارد نشده و از آن اجتناب کنیم.
وی با اشاره به ضرورت حفظ حریم و حرمت ها در دید و بازدیدهای عید نوروز تأکید کرد: خانواده ها دقت کنند که دید و بازدیدها همراه با رعایت حریم و حرمت خداوندی باشد، زیرا که اختلاط زن و مرد در دین اسلام حرام است و در قرآن کریم به صراحت به این موضوع تأکید شده است.
حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر اینکه تمام موازین دینی بایستی در این دید و بازدیدها رعایت شود، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد تخریب آئین های فرهنگی ما از طریق آغشته کردن آن ها با خرافه هستند و از این رو باید هوشیار باشیم.
وی یادآوری کرد: فرا رسیدن عید نوروز درس عبرت است و باید سعی کنیم همراه تحولی که در طبیعت اتفاق می افتد، شاهد تحول معنوی درونی خود نیز باشیم .
خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه های نماز جمعه فرا رسیدن سالروز تولد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و از زنان جامعه خواست رفتار و کردار آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.