به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان ، فرزاد دادخواه روز چهارشنبه، افزایش دقت رانندگان و کاهش سرعت وسایل نقلیه در جاده های استان را از عوامل کاهش حوادث رانندگی در جاده های این استان دانست.
وی افزود: سرعت وسایل نقلیه نسبت به سال گذشته به دلیل وجود دوربین های نظارت و ثبت تخلف از 90 کیلومتر در ساعت به حدود 83/3 کیلومتر در ساعت کاهش یافته که سبب کاهش 30درصدی حوادث رانندگی تاکنون شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان افزود: بر اساس آمار ثبت شده توسط تردد شمارهای نصب شده در جاده های این استان، تا پایان دور اول سفرهای نوروزی حدود 9 میلیون و 250 هزار تردد در جاده های استان اصفهان انجام شده است.
وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2/7 درصد افزایش نشان می دهد.
دادخواه با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان و قرار گرفتن این استان در مرکز کشور، گفت: استان اصفهان در بخش تردد حمل بار و جابه جایی مسافر از آمار بالایی برخوردار است.
وی طول جاده های این استان را حدود 11هزار و 500 کیلومتر اعلام کرد و افزود: تردد در جاده های این استان بصورت ایمن و روان در جریان است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه 43 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و ایستگاه امنیت سلامت در استان اصفهان در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است، گفت: همچنین 100 گروه راهداری با تلاش شبانه روزی و به کار گیری تجهیزات و امکانات در کنار عوامل امداد جاده ای، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس با هدف ارتقای ایمنی در تردد و کاهش حوادث رانندگی باجدیت تمام در حال خدمت رسانی به مسافران هستند تا خاطرات خوبی را برای آنها رغم بزنند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
جاده های این استان همچنین با قرارگرفتن در مرکز ایران، راه های ارتباطی استان های شمالی - جنوبی و شرقی - غربی هستند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.