به گزارش ایرنا، محمد رضا میرزایی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمانی در دست احداث ابوزید آباد از توابع آران و بیدگل اظهار داشت: در سال 95 با دستور وزیر بهداشت قرار شد هر طرحی که 50 درصد آن توسط استان تامین اعتبار شود 50 درصد مابقی را وزارت بهداشت تقبل کند.
وی ادامه داد: 6 هزار و 500 طرح بهداشتی و درمانی برای وزارت بهداشت تعریف شد که اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی نیاز داشت و بیشتر استان ها پیش قدم بودند و با تامین اعتبار خود، اعتبار وزارت بهداشت را نیز جذب کردند.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اتفاق بزرگی در حوزه سلامت افتاده است تصریح کرد: وزیر بهداشت نیز به این شرط آمد که نظام سلامت را تغییر دهد که بسیار موفق عمل کرد.
میرزایی با بیان این که هزینه های درمان بسیار سنگین است گفت: با این حال دولت سهم مردم را در پرداخت هزینه ها در بخش دولتی از 60 درصد به 3 درصد رساند.
وی بیان کرد: تحولات در 4 حوزه روستایی، پرونده سلامت الکترونیک، خدمات شهری و تکمیل نظام شبکه صورت گرفت که کار بسیار عظیمی بود.
وی خاطرنشان کرد: در سال آینده دفترچه های کاغذی برداشته و به جای آن هر ایرانی یک پرونده سلامت الکترونیک خواهد داشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت مساعدت های ویژه ای جهت تکمیل طرح مرکز درمانی ابوزید آباد در نظر خواهد گرفت تا قبل از پایان دولت یازدهم این طرح به بهره برداری برسد.
شهر ابوزیدآباد یکی از شهرهای توابع شهرستان آران و بیدگل است که در 30 کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.