حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب دراجرای عملی سیاست ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی افزود: استفاده از محصولات ساخت داخل، کاهش وابستگی، خودباوری، جلوگیری از واردات بی رویه کالاها، صرفه جویی، ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را فراهم می کند.
وی با توصیه به مردم و مسئولان در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی و صنایع دستی بخصوص در ایام نوروز گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نیز باید بسترهای لازم، برای ارتقای کیفیت محصولات و استاندارد سازی تولید را فراهم کنند.
امام جمعه گلپایگان افزود: بسیاری از کالاهای تولیدی در کشو نه تنها از کالاهای وارداتی کم ندارند، بلکه در برخی از موارد حتی از کالاهای خارجی هم با کیفیت ترند.
حجت الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: انتظاری که از دولتمردان می رود، از واردات غیر ضروری پیشگیری شود و با تمهیدات لازم قدرت خرید مردم نیز برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی افزایش یابد.
امام جمعه گلپایگان با توصیه به اینکه در اهدای هدیه نیز بهتر است از کالاهای مورد نیاز مردم و صنایع دستی استفاده شود، بر لزوم راه اندازی بازارچه های صنایع دستی و نمایشگاه، با توجه به ظرفیت های موجود، برای معرفی و ترویج بیشتر خرید کالاهای ایرانی، خصوصا در ایام نوروز در شهرستان گلپایگان تاکید کرد.
در شهرستان گلپایگان حدود 400 هنرمند با کارت شناسایی و پروانه تولید در 15 رشته صنایع دستی شامل منبت، معرق، پیکره تراشی، مشبک چوب، سراجی صنعتی، گیوه دوزی، احجام چوبی، مشبک فلز، ترمه دوزی، قالی بافی، جاجیم، گلیم و سایر رشته های صنایع دستی فعال هستند و منبت گلپایگان نیز در سال 93 جزء میراث ملموس به ثبت آثار ملی رسیده است.
همچنین در این شهرستان حدود 130 واحد تولیدی و صنعتی فعال و چهار هزار و 500 واحد صنفی در قالب 22 اتحادیه و یک اتاق اصناف به مردم خدمت رسانی می کنند.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 6022 خبرنگار:محمد حسین توفیقی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.