مجتبی مطهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مدیریت توانسته با برگزاری کلاس های آموزشی درخصوص تغییر الگوی کشت و ترغیب کشا ورزان مجموع گلخانه های فعال شهرستان نجف آباد را به 57 هکتاربرساند که این میزان سطح نیز با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت به سرعت درحال افزایش است.
وی افزود: برای پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کشت گلخانه ای در نجف آباد محدودیتی وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد همچنین ازاحداث 2 هزار متر کانال انتقال آب کشاورزی درمنطقه گلدشت نجف آباد خبردادو افزود: این طرح با یک میلیارد و 900میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.
مطهری افزود: در روستا های قلعه سفید،حاجی آباد و نهضت آباد نیزپروژه پوشش انهارواحداث کانال های بتونی به منظور صرفه جویی و افزایش راندمان آب کشاورزی با اعتباری بالغ برهفت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی دردست اجراست.
وی با بیان اینکه احداث این کانال ها سبب افزایش تولید می شود گفت: مشخصات فنی و سازه‌ای کانال‌های انتقال آب از نوع بتنی با مقطع ذوزنقه است.
مطهری گفت: افزایش بهبود راندمان آبیاری،جلوگیری از تلفات آب در مسیر انتقال، جلوگیری از رویش علف های هرز از مزایای احداث این کانال ها ست که سبب حفاظت خاک و حفظ حریم زمین های کشاورزی می شود .
میزان اراضی زراعی وباغی شهرستان حدود16 هزار هکتارکه 11 هزار هکتارآن آبی و پنج هزار و 300 هکتار آن باغ است .
شهرستان نجف آباد با بیش از 300 هزارنفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و مهردشت و 6 روستا در بخش مرکزی (دهستان های صادقیه و جوزدان) و هشت روستا در بخش مهردشت دهستان های حسین آباد واشن است.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک/ 7153 / 2093 دریافت کننده: اصغر دواتگر - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.