علی شریعتمداری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال کشاورزان ایرانشهری 65هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه ای اختصاص داده اند به طوری که نسبت به پارسال 10درصد افزایش یافته است.
وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه ای را افزایش دهند.
وی گفت: از هر هکتار گلخانه های ایرانشهر به طور متوسط 150تن خیار برداشت می شود این در حالی است که در فضای باز در هر هکتار 50 تن خیار تولید می شود.
وی با بیان اینکه خیار گلخانه ای ایرانشهر علاوه بر استان به نقاط دیگر کشور هم عرضه می شود، گفت: کشت این محصول از مهرماه آغاز شده و برداشت آن که پس از گذشت یک دوره 40روزه آغاز می شود تا اردیبهشت ادامه دارد.
کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در سطح این شهرستان مشغول به کار هستند.
یاسین نارویی یکی از گلخانه داران ایرانشهر گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی موجب شده تا محصول ما با قیمت پایین توسط واسطه ها خریداری و عرضه شود.
وی گفت: سالانه بیش از 900 تن محصول خیار تولید و به مناطق مختلف داخل و خارج کشور از جمله کشورهای پاکستان و افغانستان صادر می کنیم.
کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح 2هکتار در سال 1378صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.
شهرستان ایرانشهر با 30هزارهکتار زمین های زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی استان است بطوریکه بیش از 17هزار نفر دراین بخش مشغول بکار هستند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
8006**6081خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.