به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی کاشان عصر روز چهارشنبه در آئین آغاز عملیات احداث شهرک ماهیان راوند گفت: این شهرک به وسعت 300 هکتار در چهار مرحله به بهره برداری می رسد.
مجید کافی زاده با بیان اینکه وسعت مرحله نخست این طرح 57 هکتار است، افزود: برای اجرای این بخش از طرح 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی شمار کارگاه های تولید ماهیان زینتی در شهرستان کاشان 800 واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: سالانه افزون بر 70 میلیون قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید می شود که عمده تولیدات آن در منطقه راوند کاشان است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشان همچنین تصریح کرد: سالانه بیش از نیمی از ماهی های زینتی تولید شده این شهرستان به فروش می رسد و بقیه برای تخمگذاری نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه 70 درصد از ماهیان زینتی کشور در شهرستان کاشان تولید می شود، گفت: این ماهی ها افزون بر داخل به کشورهای ترکیه، عراق، روسیه، کویت، امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می شود.
کافی زاده با اشاره به اینکه تولید ماهی های زینتی کاشان بطور مستقیم و غیرمستقیم برای 40 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: سالانه افزون بر یکصد میلیارد ریال عاید تولیدکنندگان ماهی های زینتی در این منطقه می شود.
6136 / 6027 انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.