به گزارش ایرنا، مرتضی صفاری نطنزی روز شنبه، در نشست خبری دومین جشنواره ملی طبیعت گردی، گیاهان دارویی و طب سنتی شهرستان نطنز که در محل خانه تاریخی توسلیان برگزار شد اظهار داشت: صنعت گردشگری در نطنز از پیشینه و سابقه بسیار زیادی برخوردار است و ظرفیت های فراوان در حوزه گردشگری و کشاورزی می تواند به توسعه شهرستان کمک کند.
وی افزود: در مجموعه شهرستان نطنز هزار و 800 اثر تاریخی وجود دارد که حدود 40 اثر آن به ثبت فهرست آثار ملی رسیده است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند در جهت احیای آن کمک کند.
وی بیان داشت: رشد و توسعه شهرستان نیازمند انجام زیرساخت های گردشگری به خصوص از لحاظ اقامتی، حمل و نقل و جاده ای است.
نماینده نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شهرستان نطنز علاوه بر آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی کوهستان و کویر وجود دارد که در صورت سرمایه گذاری گردشگری، درآمدزایی و اشتغال در این صنعت تضمین شده خواهد بود.
وی با اشاره به تنوع گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در شهرستان افزود: ظرفیت ایجاد و تقویت صنعت جدید در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی وجود دارد که این جشنواره برای معرفی بهتر این ظرفیت ها است.
صفاری نطنزی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان ، دانشکده طب سنتی نطنز راه اندازی خواهد شد که این ظرفیت برای فعال سازی صنعت فرآوری گیاهان دارویی موثر خواهد بود.
وی گفت: اولویت نخست شهرستان توسعه بخش گردشگری است و وجود سایت‌های تاریخی، بناهای قدیمی، آب‌ و هوای کوهستانی و معتدل کرکس و وجود کویر بکر و زیبا در بادرود و منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد و همچنین ابیانه را به یک مجتمع بزرگ گردشگری تبدیل کرده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی در سال 94 در نطنز، خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولین و رسانه ها و مردم در برگزاری دومین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی شد.
دومین جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی پنجم اردیبهشت سال 96 لغایت هشتم همین ماه در نطنز برگزار خواهد شد.
شهرستان نطنز با داشتن بیش از 45 هزار نفر جمعیت در125 کیلومتری شمال استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.