غلامحسین شفیعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کالاهای تولید داخل دارای نشان استاندارد از کیفیت بالا و در حد استانداردهای جهانی برخوردارند و حتی با نمونه های مشابه خارجی قابل رقابت هستند.
وی با تاکید برحمایت استاندارد ایران از خریداران کالاهای تولید داخل دارای نشان استاندارد، اظهارکرد: استاندارد ایران این ضمانت را می دهد که اگر کالای داخلی دارای نشان استاندارد، خسارتی را به مصرف کننده وارد کرد، آن خسارت را جبران می کند.
وی با بیان اینکه این جبران خسارت برای همه کالاها چه جزئی و چه بزرگ صورت می گیرد، اظهار کرد: اگر کار کارشناسی تایید کرد که ایراد و خسارت وارد شده ناشی از تولید محصول باشد، اداره کل استاندارد در استان ها خسارت را جبران می کند تا از طرف تولید کننده به مصرف کننده پرداخت شود.
شفیعی خاطرنشان کرد: اگر کالای خارجی به مصرف کننده خسارت وارد کند هیچ سازمانی در کشور پاسخگوی آن نخواهد بود.
مدیر کل استاندارد استان اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره اظهار نظر برخی منتقدان و مردم نسبت به کیفیت کالاهای خارجی گفت: این تبلیغات که کیفیت کالاهای خارجی از تولید داخل بالاتر است فقط برای سود بیشتر صورت می گیرد در حالیکه کالاهای استاندارد ما حتی لوازم خانگی قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است.
شفیعی افزود: برخی از فروشندگان به دلیل سود بالا و حاشیه ای ناشی از فروش کالاهای خارجی این گونه تبلیغات را انجام می دهند تا این ذهنیت در بین مردم ایجاد شود که کیفیت کالای خارجی از داخلی بیشتر است.
وی به مردم توصیه کرد تا علاوه بر خرید از تولیدهای داخلی هنگام خرید به نشان استاندارد و مجوزهای لازم به ویژه برای مواد غذایی توجه کنند و در صورت بی کیفیت بودن کالایی آن را به اداره های استاندارد گزارش دهند.
مدیر کل استاندارد اصفهان با تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی باعث اشتغالزایی در کشورمان می شود، افزود: بهتر است تبلیغات بویژه در نمایشگاه های مختلف بیشتر بر روی کالاهای داخلی باشد .
وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد همچنین برای حمایت از تولید داخل، جلوی ورود کالاهای بی کیفیت خارجی از مبادی ورودی و گمرک را می گیرد.
خرید و مصرف کالای داخلی یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد است که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است.
با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عمومی در پیشرفت اقتصادی مصرف کالای داخلی در نظر گرفته شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.