حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام و روز شهید در مشهد افزود: اگر در جریان پیروزی در اقتصاد شک کنیم شکست خورده ایم. ما پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم زیرا یک ملت بزرگ، دولت کارآمد و رهبری آگاه و فرهیخته داریم.
وی در ادامه همچنین گفت: پاسداشت شهیدان بزرگوار در سراسر دنیای اسلام و به ویژه شهدایی که در دهه های اخیر شادهد ایثار و فداکاری آنها بوده ایم به عنوای یک وظیفه و افتخار بزرگ برای همه مااست.
رئیس جمهوری افزود: شهید از ماده شهادت است. از این واژه و کلمه در مواقف مختلف استفاده می کنیم و اسلام آوردن فرد نیز از اشهد و ماده شهادت آغاز می شود.
وی ادامه داد: شهادت علم، آگاهی و اعلان است، هر کجا آگاهی وجود دارد، آن هنگام که در منصه ظهور قرار می گیرد، در برابر چشم جهانیان قرار می گیرد و پرچم آگاهی به اهتزاز درمی آید آنجا شهادت است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: شهدا راهی را آگاهانه و با علم به دستیابی به هدف انتخاب و با خون خود آن مسیر را برای تاریخ اعلام می کنند لذا شهید نمرده و نمی میرد.
وی افزود: جنگ به معنای جنگ هواپیماها، موشکها، تانکها، ناوچه ها و لشکرهای پیاده و زرهی نیست بلکه واقعیت جنگ، جنگ اراده ها است.
رئیس جمهوری ادامه داد: راه شیطان و طاغوت در تاریخ بوده و خواهد بود و این برخوردها بین جبهه حق و باطل دائمی است. گاهی در میدان کارزار اقتصادی، فرهنگی و غیره است و جنگ پایان ندارد.
وی گفت: حرف زدن از صلح به معنای پایان دادن موقت کارزار نظامی است وگرنه کارزارهای دیگر باقی است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: رئیس جمهور آمریکا نخستین گفته اش جنگ اقتصادی با هم پیمانان سابقش است و جنگ فرهنگی نیز پایانی ندارد.
وی ادامه داد: جنگ، جنگ اراده هااست و هر جا اراده قوی با ایمان قوی در روح و سراسر وجود ما باشد پیروز صحنه ایم و هرکجا در اراده ما خللی ایجاد شود و دشمن را بزرگ ببینیم و قدرت خود را به رخ تاریخ نکشیم در آن میدان شکست می خوریم.
این خبر در حال تکمیل است...
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.