به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر روز سه شنبه در جمع مدیران مدرسه های کاشان در کانون الزهرا این شهر اظهار کرد: این اختیارات شامل منابع مالی، ساماندهی نیروی انسانی، ساختار مدرسه ها و نقل و انتقالات است که در اختیار استان ها و مناطق و مدرسه ها تفویض می شود.
وی با تاکید براین که وزارت آموزش و پرورش فقط برنامه ریزی می کند، افزود: این اقدام ها و تفویض اختیار باعث می شود این وزارتخانه از حالت تمرکز خارج و بیشتر سیاست گذاری کند.
وی هم چنین ارتقا جایگاه فرهنگیان اعم از وجهه کاری و بعد معیشتی را یکی از اولویت های کاری خود در مقام وزارت بیان کرد و گفت: یکی از دغدهه هایم در طول خدمت ارتقا جایگاه و شان فرهنگیان بوده است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در برنامه ریزی های این وزارتخانه به مدرسه ها اهمیت بیشتری داده می شود که در این مورد برای جایگاه مدیران و معلمان بیشتر احترام قائل می شویم چون ضروری است اختیارات مدرسه افزایش یابد تا به طبع آن جایگاه مدیران و معلمان نیز ارتقا پیدا کند.
وی افزود: در راستای ارتقای جایگاه فرهنگیان کار گروه اقتصاد در وزرات آموزش و پرورش تشکیل و مقرر شده است املاک غیرآموزشی با ارزش آموزش و پرورش را با همکاری بخش خصوصی به اماکن فرهنگی، رفاهی و تفریحی تبدیل کنیم تا در جهت خدمت رسانی به فرهنگیان باشد و هم از درآمد پایدار آن استفاده کنیم.
وی هم چنین با اشاره به به حجم بالای بخشنامه ها و دستورالعمل ها و انتقاد فرهنگیان از آن، تصریح کرد: بیشتر مسئولان مدرسه ها اعلام کرده اند که 90 درصد زمان آن ها صرف پاسخگویی به بخش نامه ها می شود.
دانش آشتیانی گفت: به همین علت می کوشیم بخشنامه ها تا حد ممکن کاهش پیدا کند و لازم است مدیران مدرسه ها با مشارکت معلمان برای واحدهای آموزشی برنامه ریزی کنند.
وی در خصوص ارزشیابی ها در آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه در وزارت خانه برای سامان دادن به ارزشیابی ها خبرداد و یادآور شد: نحوه ارزشیابی ها تغییر می کند به گونه ای که بیشترین امتیازها در اختیار مدرسه و مدیر آن قرار می گیرد و پیشتر ارزشیابی ها به صورت کارمندی انجام می شد.
به گفته وی اجرای کار تیمی همیشه نتیجه مطلوب داشته است و بنابر این ارزشیابی ها در مدرسه با همکاری مدیران، معلمان و اولیا و مربیان انجام خواهد شد.
دانش آشتیانی در خصوص هدایت تحصیلی نیز تصریح کرد: به علت اینکه پیش از این هدایت تحصیلی دانش آموزان بخوبی انجام نشده است، هم اکنون 6 میلیون نفر فارغ التحصیل (دانش آموخته) بیکار در کشور وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه لازم است به هدایت تحصیلی سرو سامان بخشیده شود، گفت: این مساله بسیار مهم است و اگر دانش آموز به درستی هدایت شود، فارغ التحصیلی کارآمد خواهد شد در غیر این صورت فردی ناکارآمد برای جامعه بوجود می آید.
وی بخشی از علت بیکاری فارغ التحصیلان را انتخاب نکردن رشته های فنی و حرفه ای بیان کرد و گفت: اگر دانش آموزان را به درستی و با فهم و درک هدایت تحصیلی می کردیم هم اکنون با این همه فارغ التحصیل بیکار مواجه نبودیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید دانش آموز را به اجبار وارد یک رشته تحصیلی کرد، گفت: اگر دانش آموزی بدون علاقه به یک رشته ورود پیدا کند، آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد و برای کشور کشور آسیب پذیر است.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر دیروز (دوشنبه) برای افتتاح یک طرح خیر ساز و بررسی وضعیت آموزشی شهرستان اردستان وارد این شهر شد.
وی هم چنین در ادامه سفر دو روزه خود به شهرهای شمالی استان اصفهان شب گذشته و صبح امروز در نطنز حضور یافت و پس از حضور در کاشان عصر امروز راهی شهرستان آران و بیدگل شد.
کلنگ زنی و افتتاح چند طرح آموزشی هم چنین دیدار با معلمان منطقه، از جمله برنامه های این سفر دو روزه بوده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.