آیت الله سیدیوسف طباطبایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هر چند بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) کم است ولی خدمات بسیاری از جمله در تهیه جهیزیه، تحصیل، کمک و ایجاد اشتغال برای افراد بی بضاعت داشته است.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: رفع حوائج مردم بسیار ارزشمند است و بسیاری از مردم در روز قیامت حسرت می خورند که چرا نتوانسته اند با رفع نیازی از مردم، نشاط را در دل آنها ایجاد کنند.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (س) افزود: ایشان تلاوت کلام خدا، نگاه به چهره رسول خدا و انفاق در راه خدا را بسیار دوست داشتند.
وی با اشاره به برگزاری پرشکوه مراسم عزاداری در ایام دهه فاطمیه گفت : در این ایام کمتر کوچه ای در اصفهان بود که علم عزای فاطمی در آن بر افراشته نشده بود.
امام جمعه اصفهان همچنین به بحث ترویج نشاط در جامعه پرداخت و گفت : هیچ کس در جامعه با نشاط مخالف نیست ولی باید تعریف خود را از شادی مشخص کنیم.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه باید مفهوم نشاط را مشخص کرد، گفت: نشاط واقعی آن است که گرفتاری ها و مشکلات مردم حل شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به وجود برخی مشکلات برای واحدهای تولیدی و صنایع
از دولت خواست برای رفع مشکلات کارگران واحدهای دچار مشکل شده چاره اندیشی کند.
وی تاکید کرد: اگر مشکلی برای کشور بوجود آید همین مردم کوچه بازار و کارگران هستند که برای دفاع از کشور سینه سپر می کنند و باید این مشکلات را در جامعه حل کرد تا نشاط در جامعه بوجود آید.
/7134/ 6022 خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : مسعود عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.