به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: هنر در انتقال پیام و مفاهیم تاثیر بسزایی دارد.
وی افزود: سخنرانان به نوعی خود هنرمند هستند و با هنر سُخنوری، مطالب را به دیگران منتقل می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش هنرمندان در جامعه بر لزوم حفظ هنر ارزشمند کشور و هنر هنرمندان وارسته تأکید کرد و حمایت از هنرمندان و رسیدگی کافی به مشکلات آنها را خواستار شد.
وی توجه به نویسندگی، شعر و صنایع دستی را در اقتصاد هنر موثر دانست و افزود: استعدادهای متعددی در جوانان هست که باید توسط حوزه هنری درخشان شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید از ظرفیت ها و قابلیت های هنرمندان در زمینه های مختلف استفاده شود، افزود: آنهایی که سالها در امر هنر تلاش کرده اند باید اکنون مکان های مناسبی برای آموزش و پرورش جوانان در اختیار داشته باشند و هنر خود را به آنان منتقل نمایند که این یکی از وظایف حوزه هنری است.
وی همچنین بر سرکشی و رسیدگی بیشتر به هنرمندان توسط حوزه هنری تأکید کرد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به جمع‌ آوری اشعار در خصوص دفاع مقدس گفت: جلساتی که برای زنده داشتن یاد شهدا برگزار می شود سبب رویش جوانان انقلابی و پرشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه نباید بگذاریم این حالت در جوانان از بین برود، افزود: می توان با استفاده از هنر، ارزش‌های دفاع مقدس را زنده نگه داشت.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هنرهایی که طبق ذوق جوانان و به نفع مملکت است باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: باید انسان هایی را تربیت کنیم تا با هنرهای مختلف بتوانند در حفظ و انتشار ارزش های انقلاب موثر باشند.
در ابتدای این دیدار، رئیس حوزه هنری استان اصفهان به تشریح عملکرد این نهاد پرداخت و گفت: در رشته های مختلف هنری، کارهای زیربنایی زیادی توسط حوزه هنری استان اصفهان انجام شده است.
مهدی احمدی ‌فر اضافه کرد: در بخش دفاع مقدس نیاز جدی به فعالیت گسترده داریم، زیرا بسیاری از فعالان در این عرصه دچار بیماری هستند و امکان از دست رفتن آنان یا فراموشی مطالب توسط آنان وجود دارد.
وی تصریح کرد: در چند ماه اخیر با هماهنگی فرماندهان دفاع مقدس توانستیم بسیاری از خاطرات این عزیزان را جمع آوری کنیم که اسناد ارزشمند جنگ محسوب می شوند.
رئیس حوزه هنری استان با اعتقاد به اینکه در زمینه تاریخ شفاهی انقلاب در اصفهان کاری انجام نشده است، افزود: حوزه هنری استان اصفهان برای نخستین بار با جمع آوری اسناد انقلاب، حرکتی زیربنایی و علمی در این خصوص انجام خواهد داد.
وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های حوزه هنری در بحث آموزش جوانان است و این مرکز در 70 رشته به آموزش هنرجویان می‌ پردازد و در تمام رشته های هنرهای سنتی از جمله نقاشی و خطاطی و رشته های دیگر هنری برای سال آینده برنامه ریزی وسیعی تدارک دیده است.
احمدی فر همچنین توجه به هنرهای روبه زوال از جمله گره چینی و صنایع دستی را از رویکردهای حوزه هنری اصفهان بیان کرد و افزود: تنها برخی از اساتید در این رشته ها فعال هستند که نمی خواهیم با از دست دادن آنان این هنر از میان برود.
وی تأکید کرد: حوزه هنری استان اصفهان در بحث فیلم، نمایشنامه نویسی، هنرهای نمایشی نیز فعالیت های گسترده‌ ای انجام داده و در این خصوص با برخی از نویسندگان برجسته اصفهان و سینمای جوان کشور قراردادهایی منعقد کرده است.
وی افزود: حوزه هنری اصفهان اکنون نیز تئاتری با موضوع حجاب و زندگی بانو مجتهده امین را بر روی صحنه برده است.
وی ادامه داد: این نهاد در سایر بخش های فرهنگی و ارزشی نیز فعالیت ‌های خود را برای بالابردن تولیدات در راستای اهداف ارزشی انقلاب اسلامی آغاز کرده است.
احمدی فر با اشاره به اینکه از 20 تا 27 فروردین هر سال به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، افزود: سال آینده در هفته هنر انقلاب اسلامی از کتاب شهدای هنرمند اصفهان رونمایی می شود.
در این مراسم، تصویر ' شهید سید علی طباطبایی نژاد ' ( فرزند امام جمعه اصفهان) که توسط یکی از هنرمندان حوزه هنری استان اصفهان خلق شده بود به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تقدیم شد.
حوزه هنری در سال 1357 به نام کانون نهضت فرهنگی اسلامی فعالیت آغاز کرد و از ابتدای 1360با پیوستن این نهاد به سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه هنری بعنوان یکی از نهادهای مهم نظام اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر شناخته شد.
هدف از تشکیل نهاد حوزه هنری فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی است.
مراکز استانی حوزة هنری، نماینده منطقه ای و محلی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هستند و مأموریت دارند با ایجاد زمینة رشد استعدادهای هنر اسلامی، نسبت به تولید آثار فاخر هنری وادبی، برنامه ریزی واقدام نمایند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.