به گزارش ایرنا، به همین مناسبت، سوگواران اصفهانی در شهرها و روستاهای استان همچون سایر هموطنان، شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینه ها، در سوگ رحلت دخت نبی مکرم اسلام به نوحه سرایی، عزاداری و سینه زنی پرداختند.
شهرستان های استان اصفهان از چند روز پیش بویژه در شب شهادت حضرت فاطمه(س) یکپارچه سیاهپوش و پرچم های سیاه در سراسر آنها به برافراشته شد.
گلستان شهدا، امامزاده محسن خیابان رودکی، حسینیه شهشهان خیابان ابن سینا، مسجد حاج محمدجعفر خیابان عبدالرزاق و حسینیه انگورستان ملک از جمله مراکز اصفهان است که خیل سوگواران خاندان اهل بیت در آنها مشاهده می شوند.
مراسم سوگواری امروز(پنجشنبه) همچنان در جای جای استان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا،نام مبارک دخت پیامبر اعظم اسلام(ص) و همسر امیرالمؤمنین علی(ع)، فاطمه (س) است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، نیز ذکر شده است.
ایشان نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار هستند.
سراسر زندگی بانوی بزرگ اسلام مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است و تداوم سلسله درخشان امامت با وجود ایشان میسر شد.
حضرت فاطمه زهرا(س)در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسیدند.
گ / 6020 /6027 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.