مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان عصر روز چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان در جمع خبرنگاران گفت: این دوره با هدف توسعه فرهنگ کنترل کیفیت و ارتقاء سطح دانش ناظران و مجریان پروژه ها برگزار شد.
محمدعلی عباس زاده، آشنایی با دستگاه ها و تجهیزات نوین کنترل کیفی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و شناساندن توانمندی های بیشتر این مرکز را از اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.
وی افزود: اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان با دارا بودن آزمایشگاه های مجهز و ارائه خدمات مشاوره ای، اکنون در 37 پروژه بزرگ و بالغ بر250 تا300 پروژه شاخص در راستای ارتقاء کیفیت سازها در بخش های راه سازی، احداث مترو، ساختمان، سد و سایر سازه ها فعال است.
عباس زاده گفت: اکنون در استان پنج شعبه دولتی آزمایشگاه مکانیک خاک در شهرستان های گلپایگان، کاشان، اصفهان، شهرضا و نایین و بیش از یکصد آزمایشگاه خصوصی در زمینه کنترل کیفیت و انجام آزمایشات مختلف هر نوع مصالح بکار رفته در ساختمان همکاری دارند.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان همچنین بر لزوم مطالعات و آزمایشات خاک قبل از احداث هرگونه ساختمان تاکید کرد و گفت:این اقدام در بهینه سازی، مقاوم سازی و کاهش هزینه ساخت و سازها تاثیرگذار است.
محمدرضا یزدانی مسئول آزمایشگاه مکانیک خاک گلپایگان نیز گفت: این آزمایشگاه با تجهیزات لازم علاوه بر شهرستان گلپایگان، به دیگر شهرستان های غرب استان شامل شهرستان های خوانسار، بویین میاندشت، فریدن و فریدون شهر نیز در زمینه کنترل مرغوبیت مصالح ساختمانی و کیفیت پروژه های عمرانی کمک می کند.
شهرستان گلپایگان در180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
پ/6027/7138
خبرنگار:محمدحسین توفیقی* انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.