به گزارش ایرنا، روابط عمومی شورای اسلامی استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: پیرو تفاهم نامه امضا شده بین شورای عالی استان ها و جهاد دانشگاهی کشور و با توجه به ضرورت توسعه و ارتقای سطح دانش و توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان این تفاهم نامه به امضا طرفین رسید.
دیگر هدف انعقاد این تفاهم نامه، گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و توان گسترده و راهبردی جهاددانشگاهی است.
موضوع این تفاهم نامه، بهره‌مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیکی و فضاهای تحقیقاتی، انجام مطالعات پژوهشی و فناوری در زمینه های مورد‌نظر، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و افکار سنجی است.
همچنین رفع نیازهای آموزشی، تدوین دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مورد نیاز و مرتبط با همکاری مشترک طرفین و اطلاع‌رسانی و گزارش اخبار حوزه فعالیت از طریق خبرگزاری ایسنا ادامه موضوع برقراری این تفاهم نامه است.
ب اساس اعلام رئیس شورای اسلامی استان اصفهان نیز در این باره به ایرنا گفت: بزرگترین مشکل شوراها نبودآموزش مناسب به اعضای شورا در ابتدای شروع به کار آنهاست.
نادعلی توکلی افزود: وظیفه ماست که با آموزش های کامل از همان ابتدای شکل گیری شوراها از بروز مشکلات عدیده ای که در شوراها بوجود خواهد آمد، جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه می توان با استفاده از اساتید و امکانات جهاد دانشگاهی بر این مشکلات فائق آمد.
توکلی افزود: برگزاری همایش ها، تهیه کتب و لوح های فشرده آموزشی وآموزش های دوره های مجازی از راه دور می تواند یکی از تاثیر گذارترین مورادی باشد که از بروز مشکلات در شوراها جلوگیری کند.
تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی و شورای عالی استان ها، روز 20 آبان ماه سال جاری به امضای دکتر سید حمیدرضا طیبی و مهندس مهدی چمران در مجلس شورای اسلامی سابق رسیده بود.
اهداف این تفاهم نامه می توان به توسعه و گسترش همکاری ها و مشارکت در زمینه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اطلاع رسانی و مشاوره ای و بهره گیری متقابل از ظرفیت های موجود در جهت مأموریت هاو وظایف شورا در خصوص مسایل کلان استان ها، ارتقای ساختارهای مدیریتی با بهره گیری بهینه از فرصت های علمی، تخصصی با رویکرد آموزش های تخصصی، پیشرفته و مدیریتی اشاره کرد.
گ/7153 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.