به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان‌ آیت‌الله‌ یثربی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نیازمندی 70 هزار تخت بیمارستانی در کشور افزود: در شرایط ایده آل به 100 هزار تخت نیاز داریم.
به گفته وی در گذشته سالانه حدود 1800 تخت و به ندرت در برخی دولت ها 4 هزار تخت درمانی در کشور افزایش یافته است.
قاضی زاده هاشمی افزود: این در حالی است که در دولت یازدهم تا کنون 13 هزار و 500 تخت تحویل دادیم و امید است تا پایان دولت این تعداد را به 21 هزار تخت برسانیم.
وی،در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح بدون تردید خوب است اما ادامه آن بستگی به دولت ها دارد.
به گفته وی دولت روحانی با توجه به مشکلات و فشار به مردم این راه را در رفع مشکلات سلامت ادامه می دهد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به برکات این طرح در سراسر کشور بویژه مناطق محروم این راه بدون برگشت است چون در کنار امنیت باید به حوزه سلامت مردم نیز توجه شود.
قاضی زاده هاشمی با تاکید براینکه مردم از اجرای طرح نگران نیستند گفت: برخی سیاسیون نگران هستند که ان شاالله خدا نگرانی آن ها را نیز برطرف کند.
وی در خصوص آمار سزارین گفت: مرگ و میر نوزادان متولد شده زمانی از هر هزار نفر 120 نفر بود که هم اکنون این آمار به 11 نفر کاهش یافته است.
به گفته وی، برخی کسانی که علاقه دارند تا آمار سزارین در کشور افزایش پیداکند شایعاتی ایجاد می کنند که مبنای علمی ندارد.
وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه در این دولت رشد سزارین 11 درصد کاهش یافته است این روند نزولی همچنان ادامه دارد.
قاضی زاده هاشمی افزود: با این وجود هنوز آمار سزارین بالا و بطور متوسط حدود 40 درصد است و مصمم هستیم که متناسب با کشورهای
پیشرفته دنیا باشیم.
وی افزود: در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی این آمار حدود 25 درصد است.
وی گفت:هم اکنون یکی از عوامل مهم دراعتباربخشی و امتیازدهی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نسبت سزارین به زایمان طبیعی است که باید ادامه یابد تا از عوارض بیماری های ناشی از مادر و فرزند کاهش یابد.
کاشان - ایرنا - بیمارستان 120 تختخوابی فوق تخصصی آیت‌ الله یثربی کاشان روز پنجشنبه با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با زیربنای 11 هزار و 333 مترمربع در زمینی به وسعت 13 هزار و 333 مترمربع در اراضی دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط موسسه عمران کاشان با اعتباری افزون بر 130 میلیارد ریال احداث شده و توسط موسسه محب سلامت با اعتبار 150 میلیارد ریال در حال تجهیز است.
آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان بود که در سال 1385 دارفانی را وداع گفت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز به منظور افتتاح بیمارستان آیت الله یثربی وارد کاشان شد و سپس کاشان را به مقصد شهرستان اردستان ترک خواهد کرد تا از طرح های بهداشتی آن شهرستان سرکشی به عمل آورد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.