شمار بستری‌های مربوط به بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان به ۲ هزار و ۲۱ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار بستری‌های مربوط به بیماری کووید-۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۲۱ نفر رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آرش نجیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: یک هزار و ۳۲۶ نفر از این تعداد معادل ۶۵ درصد از مجموع کل مربوط به شهر اصفهان هستند.

وی ادامه داد: موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان بلندترین موجی است که از زمان آغاز این بیماری تاکنون دیده ایم.

نجیمی با بیان اینکه شاهد یک مدیریت کنترل رها شده در جامعه هستیم ادامه داد: تصمیمات اتخاذ شده در حد ارائه و ابلاغ و صورتجلسه باقی می‌ماند و عملی نمی‌شود.

وی افزود: شمار مبتلایان در تمامی رده‌های سنی به شدت افزایش پیدا کرده و روزانه ۱۲۰ بیمار جدید در بیمارستان بستری می‌شوند و این نشان می‌دهد که برای مثال تا ۱۰ روز آینده بیش از یک هزار نفر بستری جدید خواهیم داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در صورت ادامه بی‌توجهی به این موضوع شاهد تحت تاثیر قرار گرفتن مدیریت درمان و کارآمدی آن خواهیم شد که در مقایسه با دوره های قبل بسیار بدتر و بحرانی تر خواهد بود.

نجیمی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آیین نامه‌های پزشکی در رابطه با ویروس کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است و این مهم نه تنها در استان اصفهان بلکه در سایر نقاط کشور نیز مشاهده می شود.

وی درباره تاثیرگذاری قرنطینه و تعطیلی اصناف و دیگر مراکز تصریح کرد: در دوره‌های گذشته تنها تعطیلی اصناف و تحت نظر قرار گرفت و با توجه به اینکه تنها اصناف عامل انتشار ویروس نیستند مقابله خیلی کارآمدی رخ نداد و به صورت مقطعی شاهد کاهش تعداد بیماران بودیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد مبتلایان و پذیرش بیمارستان را در سراسر استان در مقایسه با گذشته بیشتر شده است گفت: ادامه این روند شرایط بحرانی را برای استان اصفهان رقم خواهد زد و ظرفیت بیمارستان‌ها را کامل می‌کند.

نجیمی اضافه کرد: در آن زمان افرادی که اکنون به توصیه ها و نظرات دانشگاه‌علوم‌پزشکی بی تفاوت بودند باید پاسخگو باشد

وی درباره وضعیت تزریق واکسن نیز اظهارداشت: در استان اصفهان تا کنون ۴۹۰ هزار نفر یک دُز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کردند و  به ۱۳۴ هزار نفر هم ۲ دز تزریق شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: درصد پوشش یک دز ۱۰ درصد و ۲ دز و ۲.۶ درصد و افراد بالای ۶۰ سال که دودوزه دریافت کرده اند ۶١ درصد است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، درباره ویروس جهش یافته لامبدا در استان اصفهان گفت: انواع ویروس ها از جمله لامبدا و دلتا در استان اصفهان را داریم و این ویروس‌ها در مقایسه با دوره‌های قبل از قدرت انتقال بالاتری برخوردارند.

نجیمی درباره افزایش شیوع ویروس کرونا ارتباط آن به رویدادهای سیاسی و مذهبی گفت: این فراز و نشیب ویروس ربطی به این وقایع ندارد و به کم شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر می‌گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از زمان آغاز همه گیری بیماری کووید ۱۹ تاکنون تنها ۲ روز به صورت کامل قرنطینه به معنای واقعی انجام شده است و بقیه روزها شاهد قرنطینه ناقص بوده ایم و به همین دلیل افزایش شمار مبتلایان را رقم زده است.

وی اضافه کرد: هم اینک از ۲ نفر مشکوک به ابتلا به این بیماری یک نفر تست مثبت دارد و به همین دلیل می‌توان برآورد کرد که وضعیت در آینده به شدت بدتر خواهد شد.

نجیمی خاطرنشان کرد: از آغاز زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۱۱۹ هزار بستری داشتیم و ۸۱ هزار نفر نیز بهبود یافته اند اما این تعداد به علاوه افرادی که با واکسیناسیون شده‌اند نمی‌توان آمار قابل توجهی از لحاظ ایمنی جمعی دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.