رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان از معرفی 61 واحد صنفی به دادگاه و تعزیرات به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا، ۶۱ واحد صنفی متخلف کاشان به دادگاه و تعزیرات معرفی شده اند.

به گزارش جماران، مسعود دهقانی با اشاره به لزوم رعایت کامل واحدهای صنفی و تجاری برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا اظهار داشت: علاوه بر بازرسان مرکز بهداشت خود مردم نیز باید در زمینه رعایت مسائل بهداشتی از دیگران و همچنین واحدهای صنفی مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت کاشان با ۲۵ نیروی بازرس امکان بازرسی از تمام واحدهای صنفی را ندارد، ابراز داشت: با این وجود تمام همکاران ما در تلاش هستند تا با بازرسی‌های مداوم از واحدهای صنفی و تجاری بر عملکرد این واحدها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۱۳۸ مورد بازدید از واحدهای صنفی کاشان انجام شده است، تصریح کرد: از این بین به پنج هزار و ۴۳۷ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی اخطار داده شده است.

مردم باید تا حدود یک سال به زندگی در شرایط کرونایی عادت کنند

وی از معرفی ۶۱ واحد صنفی متخلف کاشان به دادگاه و تعزیرات کاشان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم باید تا حدود یک سال با زندگی در شرایط کرونایی عادت کنند و به همین دلیل لازم است علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شست و شوی مداوم و مرتب دست‌ها غافل نشوند.

دهقانی همچنین با بیان اینکه واحدهایی که امکان بازگشایی را یافته‌اند باید فعلاً از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند، بیان داشت: متأسفانه برخی از واحدها بر خلاف ابلاغیه‌ها از این قانون تخطی می‌کنند و حتی تا ۱۰۰ در ۱۰۰ ظرفیت خود برای پذیرش استفاده می‌کنند.

استفاده از ماسک باید به یک مطالبه عمومی در بین مردم تبدیل شود

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک باید به یک مطالبه عمومی در بین مردم تبدیل شود، تاکید کرد: مردم باید در بیرون از خانه و به هنگام مراجعه به اماکن عمومی علاوه بر استفاده از ماسک از دیگران هم بخواهند که برای حفظ جان خود و دیگران از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان افزود: استفاده از ماسک‌های طبی سه لایه در مراکز درمانی و بیمارستانی لازم و ضروری است ولی در دیگر اماکن مثل معابر، بازار، ادارات و غیره که خطر ابتلاء به کرونا کمتر است همشهریان کاشانی می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای هم به عنوان یک وسیله پیشگیرانه استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.