گلزار شهدای سوم خرداد شهرستان اردستان گلباران شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان با اشاره به گلباران گلزار شهدای سوم خراد گفت: هم‌زمانی مناسبت سوم خرداد و روز قدس نوید بخش سالی پر از موفقیت برای ایران اسلامی است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد فروپاشی حکومت اشغالگر صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

به گزارش جماران، سرهنگ مهدی ابراهیمی با گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: امروز در کنار گلزار شهدا جمع شدیم تا ضمن‌ بستن پیمانی دوباره با آرمان آنها، خاطره حاضران در عملیات بیت المقدس از شهرستان اردستان را گرامی بداریم و از آنها بخواهیم که ما را در خدمت به مردم و خانواده معظم شهدا یاری کنند و بتوانیم ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی یادآور شد: شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر زمینه‌ساز پیروزی‌های دیگر در جبهه‌ها نیز شدند که جا دارد یاد شهدای لشکر ۱۴ امام حسین (ع) به ویژه سردار حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی را نیز در کنار سایر شهدای عملیات بیت المقدس از شهرستان اردستان گرامی بداریم.

وی افزود: هم‌زمانی مناسبت سوم خرداد و روز قدس نوید بخش سالی پر از موفقیت برای ایران اسلامی است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد فروپاشی حکومت اشغالگر صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

فرماندار اردستان نیز اظهارداشت: سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر روز تحقق وعده و عینیت یافتن امداد الهی به رزمندگان‌ اسلام است.

حمیدرضا تاملی با تبریک این مناسبت به ملت ایران، رزمندگان اسلام، خانواده معظم شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس اضافه کرد: روزهایی در جریان هشت سال دفاع مقدس داشتیم که استثنایی بودند و در آنها شاهد تحقق وعده و نصرت الهی بودیم؛ منجمله سوم خرداد که بفرموده حضرت امام (ره)، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی به مناسبت روز قدس و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این امر را به فال نیک می‌گیریم و چنان که رزمندگان‌ در هشت سال دفاع مقدس از مساله قدس غافل نشدند و می‌گفتند که راه قدس از کربلا می‌گذرد، امیدواریم‌ این هم‌زمانی نشانه الهام‌بخش آرمان آزادی قدس شریف باشد.

فرماندار اردستان با اشاره به شرایط کنونی کشور در نتیجه شیوع ویروس کرونا بیان کرد: امسال اتفاق خاصی رخ داد و با ورود این بیماری نتوانستیم مراسم یوم‌الله قدس را همانند سال‌های گذشته برگزار کنیم، هرچند در فضای مجازی و نقاط مختلف دنیا شاهد برجسته شدن این مناسبت بودیم.

وی یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چند سال پیش فرمودند، رژیم اشغالگر قدس ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و ما امروز شاهد شکست آمریکا و عواملش در رابطه با معامله ننگین قرن هستیم که حتی جرات رونمایی از آن را تا کنون پیدا نکردند.

تاملی ادامه داد: مسلمانان و به ویژه مردم مبارز و انقلابی ایران‌، قدس را به عنوان مساله اول جهان اسلام می‌شناسند و امید است که بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، با همکاری خود مردم فلسطین‌ در آینده نزدیک شاهد آزادی قدس شریف باشیم و در آن مکان مقدس با آزادی نمازجماعت اقامه کنیم.

امام‌جمعه اردستان نیز با گرامی‌داشت هم‌زمانی روز قدس و آزادسازی خرمشهر گفت: امیدواریم خدای متعال عنایت فرماید و فتح عظیمی که در خرمشهر نصیب ملت ایران کرد، در قدس شریف هم‌ شامل حال ملت مظلوم فلسطین کند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری افزود: امیدواریم خداوند شهدای عملیات بیت المقدس و فلسطین را با شهدای کربلا محشور و به خانواده معظم آنها صبر و اجر عنایت کند.

خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط ارتش بعثی، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بازپس گرفته شد و بر همین اساس این مناسبت با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده است.

مردم اردستان در مجموع ۳۲۰ شهید، ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.