تماس نداشتن با دست و جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر و عفونی، جلوگیری از هدر رفت آب به‌خاطر بازماندن شیر و تحت کنترل درآوردن زمان مصرف و کاهش مصرف و به دنبال آن کاهش هزینه آب بها  در زُمره مزایای شیرهای پدالی در مقایسه با شیرهای معمولی آب محسوب می‌شود.

عباس رضایی روز پنجشنبه در یکصد و چهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، نصب شیرهای پدالی را گامی موثر در حفط بهداشت، پیشگیری از کرونا و صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد و افزود: انجمن اولیا و مربیان، خیرین مدرسه‌ساز، نوسازی مدارس، رییسان مدارس و ادارات و  بخش‌های دیگر همچون آب و فاضلاب، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با همکاری بسیج، توان خود در نصب اینگونه شیرهای آب را در دستور کار قرار دهند.
رضایی همچنین از اختصاص بودجه ۲ میلیارد ریال استانداری و کمک چهار میلیارد ریالی اتاق بازرگانی استان برای پیشبرد این هدف خبر داد.
وی با بیان اینکه مدیران استان برای تبدیل تهدید به فرصت تمام ظرفیت‌های خود را به کار گیرند، افزود: همواره انتظار فعالیت‌های خلاقانه از اصفهان در بخش‌های مختلف به‌ویژه مجموعه آموزش و پرورش وجود داشته است و عملکرد استان گویا این ظرفیت است.
وی راه‌اندازی سامانه آموزشی استانی ERP و بازگذاری محتواهای آموزشی در این سامانه را ستود و گفت: در خلاقیت نباید به یک مورد بسنده نکنیم بلکه هر روز به‌ویژه در دوران پسا کرونا باید آماده ایجاد نوآوری‌های جدید در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.
استاندار اصفهان گفت: تلاش‌های فرهنگیان اصفهان در مواجهه با بیماری کرونا ستودنی است و نشان می‌دهد عشق به آموزش در استان موج می زند.
رضایی با اشاره به بازگشایی یک ماهه مدارس از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد تاکید کرد: ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید برای دانش‌آموزان تبیین شود و حضور دانش‌آموزان در این مقطع باید اختیاری بوده و هیچ اجباری در کار نباشد و این حضور برای دانش آموزان مقطع ابتدایی صرفا برای رفع اشکال خواهد بود. 
استاندار اصفهان با اشاره به امکان بازگشت وضعیت قرمز در استان تصریح کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت سایر دستورات بهداشتی باید جدی گرفته شود.
رضایی با بیان اینکه در دنیای کنونی علم بدون سواد رسانه‌ای کافی نیست، ادامه داد: کرونا فرصتی را برای رشد و تسریع در امر آموزش الکترونیکی و مجازی بوجود آورد لذا آموزش در دوره پساکرونا با بهره‌گیری از این ظرفیت باید متفاوت از گذشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در اجرایی کردن کامل دولت الکترونیک باید پیشگام باشد.
وی گفت: متولیان آموزش و پرورش از پرداختن به رفتارهای هیجانی دوری و با درپیش گرفتن رفتارهای عقلایی و خردمندانه و بهره‌گیری از خلاقیت، زمینه را برای بروز استعدادهای دانش آموزان فراهم کنند.
رییس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: آموزش و پرورش به‌گونه‌ای رفتار کند که هر دانش‌آمور پس از تحصیل حداقل یک مهارت آموخته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز قبل از سخنان استاندار ‌با تشریح اقدامات صورت گرفته در دوره شیوع بیماری کرونا گفت: با آغاز این بیماری، مدیران و معلمان استان فعالیت آموزشی خود را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال کردند.
محمد اعتدادی افزود: مدیریت آموزش و پرورش استان نیز در یک اقدام ابتکاری با راه‌اندازی سامانه Erp.isfedu.ir، محتواهای آموزشی چندرسانه‌ای تولید شده توسط فرهنگیان را در آن بازگذاری کرد.
وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد اظهار داشت: با آغاز این طرح، کلاس‌ها از طریق این سامانه دنبال شد و با اعلام بازگشایی مدارس همه مدارس آماده ادامه فعالیت خواهند بود.

یکصد و چهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، امروز  به ریاست استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان در محل این اداره کل برگزار شد.
همچنین کلیه فرمانداران و مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان از طریق ویدئو کنفرانس در این شورا حضور داشتند.

در زمان حاضر در مجموع بیش از ۹۲۰ هزار نفر دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان توسط بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و ۳۰ هزار بازنشسته به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.