علیرضا عرب‌بیگی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: بنابر گزارش مرکز کنترل شبکه شرکت توزیع برق استان اصفهان، روز ۲۱ اردیبهشت مصرف برق مشترکین کاشان رشد ۲۲.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داد که بیانگر روند بی‌رویه مصرف انرژی در این شهرستان است.

وی همچنین تصریح کرد: زمان اوج مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز در برخی موارد در فیدرهای خانگی افزایش مصرف تا ۲۷ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته دیده شد؛ برای نمونه در تعطیلات نوروزی با وجود تعطیلی صنایع، مغازه‌ها و اداره‌ها افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

مدیر امور برق کاشان استفاده از کولرهای گازی یا استفاده از وسایل روشنایی بی‌کیفیت در واحدهای مسکونی را یکی از عامل‌های موثر بر این افزایش بی‌رویه برشمرد و افزود: بر این اساس از همشهریان محترم انتظار داریم نسبت به رعایت الگوی مصرف کمال دقت و حساسیت را داشته باشند تا به پایداری شبکه توزیع برق، جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و افت ولتاژ شبکه توزیع کمک کنند.

وی تشریح کرد: هدف ما امسال مدیریت مصرف برق از سوی مردم است، بدین معنی که استفاده از وسایل برقی در زمان‌های مشخص به ویژه اوج بار باید در خانه‌ها، مغازه‌ها و اداره‌ها ساماندهی شود و اگر شخصی از کولرگازی استفاده می‌کند، همزمان از ماشین لباسشویی، جارو برقی، اتو، توستر یا سایر وسایل برقی پرمصرف استفاده نکند و سایر امور را برای ساعت کم باری مصرف برق مانند صبح زود یا آخر شب برنامه‌ریزی کند.

عرب‌بیگی اضافه کرد: نکته قابل اهمیت این است که باید استفاده از وسایل برقی متعادل باشد و برای نمونه دمای کولرهای گازی هیچ‌گاه از درجه ۲۵ پایین‌تر نیاید تا در کنار اقتصادی شدن بهره‌گیری از این وسایل، به مصرف برق نیز توجه شود و ما را در برق‌رسانی مطمئن و پایدار کمک کند.

وی تاکید کرد: توجه به خرید وسایل برقی با درجه مصرف انرژی پایین و برخوردار از استانداردهای لازم، استفاده بهینه و خودداری از به کارگیری غیرضرور آنها در فصل تابستان می‌تواند در کنار کاهش هزینه قبض برق، افزایش طول عمر وسایل برقی و جلوگیری از افت ولتاژ شبکه، همچنین در کمک به برق‌رسانی پایدار و مطمئن به مردم کمک بسیار شایانی کند.

مدیر امور برق کاشان، زمان اوج مصرف برق کاشان در فصل تابستان را از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ عنوان کرد و یادآور شد: ۶ ماهه دوم ۱۳۹۸ مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۶ درصد افزایش داشت؛ در صورتی که افزایش میانگین کشور در مدت مشابه ۶ درصد بیشتر نبود که این امر نشان دهنده مصرف بی‌رویه در این شهرستان است.

وی یادآور شد: این افزایش مصرف برق در شهرستان آران‌وبیدگل نیز به ۶.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می‌رسد.

به گفته عرب‌بیگی، کاشان در حال حاضر به تنهایی و با اختلاف بالا نسبت به سایر شهرستان‌ها جایگاه نخست از نظر افزایش مصرف برق را در استان اصفهان دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.