عفت نجف‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه مهدهای کودک در زمره مشاغل زیان‌دیده از کرونا قرار گرفته است مقرر شده که از تسهیلات حمایتی کسب و کارهای زیان‌دیده با بهره پایین بهره‌مند شوند.

به گفته وی روند دریافت تسهیلات حمایتی در سه مرحله تکمیل می‌شود که در مرحله اول باید پیامک وزارت کار به تمام کارفرمایان مشمول ارسال شود تا آنها بتوانند از هفته سوم اردیبهشت ماه در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام و سپس با معرفی به بانک عامل از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

کارشناس مسوول امور کودکان اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: با توجه به اینکه مدیران مهدهای کودک با مشکلات عدیده ای بسیاری در پرداخت اجاره بهای ساختمان و حقوق کارکنان خود مواجه هستند ضروری است تا هرچه سریعتر امکان دریافت تسهیلات حمایتی برای آنها مهیا شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ستاد ملی کرونا فقط اجازه ثبت‌نام کودکان برای بازگشایی احتمالی مهدهای کودک در مهر را با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله بکارگیری دو، سوم نیرو صادر کرده است.

نجف‌پور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی نمی‌تواند مجوز بازگشایی مهدها را صادر کند تصریح کرد: این مهم تنها با دستور ستاد ملی کرونا امکانپذیر است و برای این منظور در حال نامه‌نگاری نگاری به استانداری اصفهان هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران مهدهای کودک امکان بازگرداندن شهریه پرداخت شده از سوی خانواده‌ها را ندارند گفت: آنها خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی جبرانی برای گروهی از کودکان پنج تا ۶ سال که امسال قرار است به مدرسه بروند هستند تا بخشی از شهریه‌های پرداختی جایگزین شود.

 کارشناس مسوول امور کودکان اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: همچنین برای گروه‌های سنی پایین تر از پنج سال نیز پیشنهاد شده که خانواده‌ها شهریه پاییز را جایگزین بهار کنند تا فشار وارد شده به مهدهای کودک تاحدودی کاهش یابد.

وی یادآور شد: این درحالیست که اکنون بسیاری از مهدهای کودک استان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی به شیوه آنلاین کرده‌اند و محتوای آموزشی مورد تایید این سازمان را کودکان آموزش می‌دهند.

نجف پور به استقبال بسیاری از  کودکان پنج تا ۶ سال از آموزش‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: این حرکت جدیدی است که رابطه کودکان و مربیان را حفظ کرده است.

اکنون در استان ۷۳۷ مهدکودک با دستکم پنج هزار نیرو در استان وجود دارد که ۴۰ هزار کودک از ۶ ماه تا ۶ سال را زیرپوشش دارند.

تاکنون حدود ۱۰۹ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.