فرزاد سهیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نیاز کودکان مبتلا به اوتیسم به شرایط و امکانات آموزشی ویژه برای توانمند شدن آنها، افزود: اگرچه برخی از علل آن شناسایی شده، اما هنوز به قطعیت نمی‌توان در مورد علل بروز آن اظهارنظر کرد.

وی عنوان کرد: اوتیسم هنوز به عنوان معلولیت در میان مردم شناخته نشده است و به خاطر برچسب‌هایی که جامعه به کودکان مبتلا به اوتیسم می‌زنند ممکن است خانواده‌های دارای چنین فرزندانی با نگرانی‌هایی مواجه باشند و بالابردن آگاهی جامعه نسبت به این معلولیت برای برخورد مناسب با کودکان مبتلا به اوتیسم ضرورت دارد.

سهیلی، با اشاره به وجود یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در استان اظهار کرد: اکنون ۵۴ دانش‌آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا مدرسه استاندارد دیگری را متناسب با نیازهای کودکان مبتلا به اوتیسم در استان راه اندازی کنیم که برای تحقق این امر به مشارکت خیرین نیاز داریم.

براساس آمار اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه بیش از ۱۶۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان تاکنون شناسایی شده است.

اوتیسم نوعی بیماری اختلال ذهنی در کودکان است. این بیماری تا قبل از سه سالگی ظاهر و کودک دچار مشکلاتی از جمله واکنش به رنگ‌ها، موقعیت‌ها، صداها، تغییرات محیطی، گوشه‌گیری و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران می‌شود.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.