علی متقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم این استان در چهار کلاس قرار است توسط خیران مدرسه ساز اجرایی شود.
وی افزود: در این استان 30 دانش آموز مبتلا به اوتیسم شناسایی شده است که زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی هستند.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی مرکز برای کمک به دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ندارد گفت: یکی از نیازهای اساسی دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان، ایجاد مراکز اختلال یادگیری است که انتظار می رود خیران و نیکوکاران در این زمینه وارد عرصه شوند.
رئیس آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در این استان سالانه یکهزار و 600 دانش آموز با اختلال یادگیری شناسایی می شود.
متقیان اظهار داشت: بیش از 80 درصد از دانش آموزان با نیازهای ویژه این استان از خانواده های بی بضاعت هستند و در تامین هزینه های درمان و آموزش مشکل اساسی دارند.
وی گفت: خیران «مدرسه یار» در سال گذشته یک میلیارد ریال به دانش آموزان با نیازهای ویژه این استان کمک کرده اند که این کمک ها در زمینه تامین هزینه های دارو، پزشکی، پیراپزشکی، تامین تجهیزات بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه شبانه روزی خیرساز برای دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه در شهر بجنورد سال گذشته به بهره برداری رسید همچنین مدرسه روستایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در یکه سعود شهرستان راز و جرگلان هم توسط خیران ساخته شده است که در حال بهره برداری است.
رئیس آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اکنون یک باب مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان اسفراین در حال ساخت است که 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
یکهزار و 300 دانش آموز با نیازهای ویژه در 59 مدرسه و کلاس استثنایی خراسان شمالی تحصیل می کنند که نیمی از این دانش آموزان در بجنورد هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.