سیدحسن قاضی عسگر شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاشان یک شهر نمونه صنعتی است، اظهار داشت: کاشان قطب تولید کننده فرش‌ماشینی در ایران است و ما هم سعی می‌کنیم مشکلات صنعتگران این حوزه را برطرف کنیم.

وی با اشاره به واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی به برخی از افراد برای بهره‌وری صنعتی ابراز داشت: این عده زمین‌هایی را در برخی از شهرک‌های صنعتی استان گرفته‌اند ولی هیچ فعالیت صنعتی در آنجا انجام نمی‌دهند.

خلع ید صاحبان زمین‌های صنعتی بدون فعالیت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی برای دولت هزینه دارد، تصریح کرد: امروز مصوب شد افرادی که تا پایان سال ۹۷ زمین‌هایی در شهرک‌های صنعتی گرفته‌اند و فعالیت صنعتی در آنجا انجام نداده‌اند در صورتی که این روند ادامه داشته باشد خلع ید شوند.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که فعالیت صنعتی در این زمین‌ها انجام نشود امتیازات به فرد دیگری واگذار می‌شود، بیان داشت: شهرک‌های صنعتی استان اصفهان جای بورس بازی و زمین خواری نیست.

امکان استفاده مراکز اقامتی استان اصفهان از ۵۰ درصد ظرفیت پذیرایی از مهمانان

قاضی عسگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیبی که این ویروس بر صنعت گردشگری استان اصفهان زد، یادآور شد: طبق مصوبه کمیته استانی ستاد مبارزه با کرونا قرار شد مراکز اقامتی اصفهان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دیگر اماکن تجمعی نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی برای آنها نوشته شود، افزود: این‌مراکز هم با رعایت این دستورالعمل‌ها می‌توانند به تدریج فعالیت خود را شروع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان یادآور شد: مراکز اقامتی کاشان نیز می‌توانند ضمن هماهنگی با مرکز بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای فعالیت مجدد استفاده کنند.

مشکلات ارزی صنعتگران کاشانی

وی همچنین با اشاره به مشکلات ارزی صنعتگران کاشانی گفت: ضمن دعوت از رئیس بانک مرکزی و معاونین این بانک به اصفهان و ارائه مشکلات صنعتگران امیدواریم این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.

قاضی عسگر ضمن ارائه پیشنهاد برای استفاده کاشان از میز استان اصفهان در بانک مرکزی برای انتقال مشکلات صنعتگران کاشانی تاکید کرد: اتاق بازرگانی کاشان با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان باید زمینه را برای حضور صنعتگران کاشانی در میز استان اصفهان در بانک مرکزی فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.