مجتبی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر به توانمندسازی روانی و شخصیتی زنان سرپرست خانوار توجه نشود در پایداری شغلی و حرفه‌ای آنها تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس افزایش و ارتقا تواناییا و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های زنان سرپرست از جمله برنامه‌های مهم دفتر توانمندسازی خانواده و زنان زیرمجموعه معاون امور اجتماعی بهزیستی در سالجاری قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: برای توانمندسازی روانی، مهارت‌های آموزشی ۱۰گانه زندگی شامل توانایی حل مساله، کنترل و مقابله با استرس، خودآگاهی،  همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق و  تفکر انتقادی به زنان سرپرست خانوار آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که برخی از زنان سرپرست خانوار به واسطه ناآشنایی با این مهارت‌ها با نگرانی‌ها و مشکلات روحی و روانی بسیاری مواجه و در نتیجه علاوه بر تاثیرات نامطلوب بر زندگی آنها، فرصت شغلی خود را از دست داده‌اند.

ناجی در عین حال به توانمندسازی شغلی و حرفه‌ای زنان سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و گفت: برای این منظور در سالجاری تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسسهیلات خوداشتغالی با بهره چهاردرصد و اقساط ۷۲ ماهه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی پرداخت حق سهم بیمه تامین اجتماعی آنها را از دیگر اقدامات بهزیستی برای این اقشار عنوان کرد و افزود: از سویی کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری زنان سرپرست خانوار کنند می‌توانند از تسهیلات کم بهره ۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: بهزیستی همچنین از گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار نیز حمایت همه جانبه می‌کند.

وی جمعیت زنان سرپرست خانوار استان را ۹ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این افراد  با توجه به شرایط دستورالعمل امور اجتماعی در کنار دریافت کمک هزینه هدفمندی یارانه‌ها و بسته حمایتی دولت از دریافت مستمری با توجه به بعد خانواده از یک تا پنج نفر به بالا از  ۲۶۹ هزار تا ۹۵۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.