حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در آیین قدردانی از معلمان و مدیران برتر استانی و منطقه‌ای اردستان، با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارهای تملک دارایی‌های این شهرستان افزود: افزون بر ۲۰ درصد این منابع به آموزش و پرورش اختصاص داده شد اما توجه به مقوله ورزش، هنر، مهارت‌آموزی و ایجاد حس خودباوری در دانش‌آموزان از دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی است که باید فرهنگیان آن را برطرف کنند.

وی بیان کرد: مردم نباید در حوزه مطالبه‌های مهم و فراگیر از جمله در بحث توسعه عمرانی و اشتغال نگران باشند، بلکه باید نگران تربیت درست فرهنگی و مدیریت نسل جوان و آینده‌سازان شهرستان باشیم که باید از درون مدرسه‌ها آن را آغاز کنیم‌ تا در آینده سکان‌دار شهر باشند و بتوانند به منطقه خدمت کنند و جرات بیان‌ ایده نظر خود را داشته باشند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: نباید درگیر فضاهای نادرست و تفکر فقدان رعایت حق و عدالت در دستگاه‌های اجرایی شد و فرهنگیان باید در راستای زدودن این نگاه در بین‌ اقشار دانش‌آموزان تلاش کنند.
وی اضافه کرد: از مدیریت آموزش و پرورش خواسته‌ایم به هیچ وجه اجازه مداخله سیاسی در کار آموزش و پرورش را ندهد و تا این مجموعه با فراغ بال به کار تعلیم و تعلم بپردازد.

تاملی تاکید کرد: کنکور سراسری نباید مورد غفلت باشد، باید با شرایط موجود برنامه‌ریزی شود تا شاهد نتیجه خوب آن باشیم؛ البته ارتباط بین‌ هنرستان‌ها با صنایع خیلی مهم است زیرا باید دانش‌آموزان‌ چنان تربیت شوند که در آینده برای کار در صنایع توانمند باشند.

وی همچنین گفت: فرهنگیانی که تا کنون‌ از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند، امسال می‌توانند از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن و خیران مسکن‌ساز استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز اظهارداشت: نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی‌ها با مساعدت فرماندار برای تعمیر و تجهیز مدرسه‌های این شهرستان هزینه خواهد شد.

علی‌اصغر مومنیان افزود: در حال حاضر البته به ناچار سیستم آموزشی به مجازی تبدیل شده است و کار از سوی مدیران و معلمان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تشکیل گروه‌هایی در آن فضا ادامه دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه شاد بیان کرد: تلاش شد در این چارچوب همه دانش‌آموزان بتوانند از فرصت ایجاد شده در این شبکه استفاده کنند که تا کنون ‌۷۰ درصد موفق به عضویت در آن شدند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان اضافه کرد: تشکیل شبکه شاد و قرار دادن بسته‌های خوب آموزشی در آن‌ بسیار موثر و مفید بوده است.

وی یادآور شد: فرهنگیان در طرح مواسات شرکت فعال داشتند و تعدادی از مدیران‌ با کمک نیکوکاران‌ برای دانش‌آموزان‌ روستایی گوشی تلفن همراه تهیه کردند تا بتوانند از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی استفاده کنند.

مومنیان با تبریک مناسبت بزرگداشت مقام معلم گفت: جایگاه معلم و معلمی بسیار والا و ارزشمند است تا جایی که‌ حضرت رسول (ص) خود را معلم نامیدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه معلم اردستان در آینده نزدیک بیان کرد: همسر بسیاری از فرهنگیان جزو کادر درمانی هستند و استرس بیماری کرونا را دارند اما با این وجود در بحث آموزش دانش‌آموزان‌ فعال هستند.

امام‌جمعه اردستان نیز در ادامه گفت: علم و معنویت اگر با هم باشند ارزشمند است، در غیر این صورت می‌تواند خطرناک باشد.

حجت‌الاسلام‌ حسن دهشیری با اشاره به شهید مطهری تشریح کرد: ایشان شخصیتی محقق، با تفکر و تعقل بود که کتاب‌های ارزشمندش مشهور و مورد استفاده بسیاری از علاقه‌مندان‌ است و از جمله کتاب ساده و روان داستان راستان ایشان افتخاری برای ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: تفکر و تعقل، تقوا و خدا ترسی، تدین و توکل، تکریم و تجلیل از استادان خود همراه با شب زنده‌داری و عبادت ایشان را برجسته نمود و در چنین مناسبتی تجلیل از مقام معلم بر همه ما لازم و امری پسندیده است.

امام‌جمعه اردستان ادامه داد: اکنون زمان بهره‌گیری از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان است که همه زمان آن برکت است و نباید آن را از دست بدهیم زیرا انس با قرآن و دعا صاعد است و نباید فراموش شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با سفید شدن وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع ویروس کرونا مسجدها دوباره بازگشایی شوند و بتوانیم‌ از فیض شب‌ها ی قدر در این مکان‌ها بهره‌مند شویم.

۶ نفر از معلمان و مدیران برتر استانی و منطقه‌ای اردستان در ادامه این آیین با اهدای لوحی قدردانی شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز و ۶۳ واحد آموزشی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.