استاندار اصفهان گفت: امروز از طریق ویدئو کنفرانس با معاون اول رییس جمهوری عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن سه هزار واحدی فرهنگیان در شهر جدید فولادشهر آغاز شده است.

عباس رضایی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح افزود: توسعه مسکن و رونق ساخت و ساز علاوه بر هدف تامین مسکن برای اقشار مختلف، واحدهای تولیدی و صنایع مرتبط و اشتغال را فراهم و فعال می‌کند.

وی ادامه داد: هرگونه ارایه خدمت به معلمان سرمایه‌گذاری عظیمی برای نظام و مرزوبوم فراهم می‌کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در راستای سیاست دولت و تدبیر و امید و اجرای برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی سه هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در لنجان، نجف آباد، فولادشهر و فلاورجان انجام می‌شود.

وی گفت: ثبت نام متقاضیان فرهنگی توسط اداره کل آموزش و پرورش انجام و افراد واجد شرایط مشخص شدند و جهت تکمیل مدارک در روزهای آتی به این اداره کل مراجعه خواهند کرد.

رضایی اضافه کرد: این واحدها با مساحت ۷۰ الی ۱۲۰ متری در راستای آپارتمان‌های یک، 2 و سه خوابه در نظر گرفته شده است.

به گفته استاندار اصفهان، ۱۲۰ هزار شاغل و بازنشسته در آموزش و پرورش استان اصفهان داریم که ۵۴ هزار نفر شاغل در این حوزه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: در یک اقدام فراگیر در کل کشور اجرای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی رقم خورد که از این تعداد ۷۰ هزار واحد مسکونی سهم این استان است.

علیرضا قاری قرآن افزود: حدود ۱۷ درصد از ساخت واحدهای مسکونی کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به ثبت نام ۴۰ هزار برای طرح اقدام ملی مسکن از استان اصفهان ثبت نام کردند، ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار نفر احراز شرایط شدند.

وی افزود: بخشی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان هستند که سه هزار واحد را به آن‌ها تخصیص دادیم که با نقاط هفتگانه کشور امروز مراسم تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید که وظیفه آن تامین مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: امیدواریم این پروژه بین ۱۸ تا ۲۴ ماه به نتیجه برسد.

با هدف تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن، مراسم کلنگ زنی ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

همزمان با فراخوان سال گذشته وزارت آموزش و پرورش، ۳۰۹ هزار نفر به وزارت راه معرفی شدند، پالایش اولیه انجام و حدود ۷۵ هزار متقاضی تایید صلاحیت نهایی شده‌اند و ۱۴۵ هزار نفر شرایط لازم را نداشتند.

همچنین اعتراض ۲۷ هزار نفر دیگر در حال بررسی است و تعداد ۸۷ هزار نفر هم اطلاعات ثبت نامی ناقصی را داشتند که در حال تکمیل هستند.

ساخت خانه برای فرهنگیان در ۶ شهر جدید در ۱۱ استان تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و زنجان انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.