« مجید امیری » روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بانک مسکن استان مرکزی یکهزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته در حوزه های مختلف را به متقاضیان پرداخت کرد که این رقم در سال جاری به 2 هزار و 86 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بانک مسکن استان مرکزی با پرداخت این میزان تسهیلات رتبه نخست را در حوزه پرداخت تسهیلات در بخش مسکن استان به خود اختصاص داده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی خاطر نشان کرد: بانک مسکن این استان 26 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات تاکنون در حوزه های مختلف اشتغال کمیته امداد، بهزیستی، ازدواج و ایثارگران تسهیلات پرداخت کرده که 90 درصد آن در بخش مسکن بوده است.
امیری افزود: 99 درصد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مسکن استان مرکزی با نظارت بازرسان و کارشناسان این بانک در بخش های مورد نظر هزینه شده است.
وی با بیان اینکه معرفی بانک مسکن به عنوان عاملیت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده از 2 سال گذشته آغار شده است، افزود: تسهیلات بافت های فرسوده در این مدت به 900 طرح در مناطق مختلف استان تعلق گرفته است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی از آغاز فعالیت حساب پس انداز مسکن جوانان در سال جاری خبر داد و گفت: مشتریان بانک مسکن می توانند با واریز ماهانه مبلغی به این صندوق پس از 15 سال از تسهیلات صندوق مسکن جوانان بهره مند شوند.
امیری ادامه داد: سقف این تسهیلات در استان تهران 2 میلیارد و 700 میلیون ریال، شهرهای بزرگ یک میلیارد و 700 میلیون ریال و در سایر شهرها از جمله کلانشهر اراک حدود یک میلیارد و 420 میلیون ریال است.
وی، مبلغ واریزی سال نخست افتتاح حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان را ماهانه 380 هزار ریال عنوان کرد و افزود: هرسال 30 هزار ریال به این مبلغ افزوده شده و پس از 15 سال مشتریان علاوه بر دریافت پس انداز خود از تسهیلات این صندوق نیز بهره مند می شوند.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی پرداخت تسهیلات صندوق یکم را از دیگر برنامه های بانک مسکن برای کمک به خانه دار شدن جوانان دانست و گفت: زوج های جوانی که تاکنون از تسهیلات مسکن بهره مند نشده و فاقد مسکن هستند می توانند از تسهیلات یک میلیارد و 200 میلیون ریالی این صندوق با کارمزد هشت درصد بهره مند شوند.
امیری گفت: کارمزد تسهیلات زوج های جوانی که در مناطق فرسوده شهرستان های استان اقدام به خرید خانه کنند به 6 درصد کاهش می یابد.
وی ادامه داد: افرادی که تاکنون از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده اند نیز در صورت خرید مسکن در مناطق فرسوده می توانند از تسهیلات صندوق یکم این بانک با سود هشت درصد استفاده کنند.
بانک مسکن در سال ۱۳۱۷ تاسیس شد و تمرکز اصلی آن بر ارایه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و تسهیلات مسکن معطوف است.
920 واحد معاملات املاک مسکن در اراک فعال است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.