اکبر نوبخت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 نفر در این معادن اشتغال دارند، افزود: بیش از 150 میلیارد ریال در این معادن سرمایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: امسال از معادن سنگ ماکو که بیشتر آنها سنگ های تزئینی بوده، بیش از 12 هزار تن انواع سنگ معدنی و تزئینی استخراج شده است.
نوبخت بیان کرد: از آغاز فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو تا زمان حاضر 14 فقره پروانه اکتشاف، 14 فقره گواهی کشف، 11 مورد پروانه بهره برداری و 64 مورد برداشت موقت صادر شده است.
وی همچنین به فعالیت 2 معدن غیرفلزی در منطقه اشاره کرد و افزود: معدن منیزیت با 2.5 میلیون تن و سلیس 6 میلیون تن ذخیره نیز در این منطقه فعالیت دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: در حال حاضر در منطقه آزاد ماکو چهار واحد فرآوری سنگ وجود دارد که سه واحد آن فعال است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.