به گزارش ایرنا، علیرضا نصیری شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت توسعه شرق ترکیه با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو و فرصت سرمایه گذاری در این منطقه افزود: منطقه آزاد ماکو از لحاظ موقعیت جغرافیایی و لجستیکی نزدیک ترین منطقه آزاد به کشور ترکیه است و می توان از این فرصت برای بهره برداری دوجانبه استفاده کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت های ویژه لجستیکی و سخت افزاری، منطقه آزاد ماکو دارای پتانسیل های بسیار زیاد و بالقوه منابع انسانی و نیروی کار زبده و تحصیل کرده است.
وی ادامه داد: شرکت های بزرگ و کارخانه های صنعتی ترکیه می توانند از توان نیروها و مهندسان بومی و جوان منطقه به نحو احسن بهره ببرند.
احمد چاکای 'ahmet cakay' مدیرعامل شرکت توسعه شرق ترکیه نیز در این دیدار با دعوت از مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و مدیران منطقه آزاد ماکو جهت بازدید از استان آناتولی و وان ترکیه خواستار عملیاتی شدن برنامه های مشترک بین 2 طرف شد.
در پایان این دیدار مدیرعامل شرکت توسعه شرق ترکیه و هیات همراه به بازدید از شهرک صنعتی ماکو و بازارچه مرزی امید پرداختند.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.